Hij staat op een kale weide waar dus echt bijna geen gras meer is, hij krijgt wel onbeperkt hooi. Verder krijgt hij echt niets, een keer in de paar dagen een halve wortel als beloning.
Hij werkt denk ik genoeg: 1 keer per week gaat hij ingespannen, nog niet heel intensief want hij is pas beleerd. Maar ik ga daarnaast elke dag dat het weer een beetje te doen is (min. 4x per week ) een grote toer met hem lopen. En niet alleen stappen, maar ook grote stukken draven (ik doe zelf mn hardloopschoenen aan en we lopen samen

Wat kan ik nog doen om mijn kleine deugniet op gewicht te houden? Ik ben geen fan van ruwvoer beperken eigenlijk, aangezien een paard daar toch niet voor gemaakt is. Ik geef het hooi in een slowfeeder (rooster met gaten 5x5) maar misschien moet ik een net met fijnere mazen opleggen? Hij staat voorlopig alleen op een weitje en ik weet dat het niet ideaal is, maar we kijken uit naar een oplossing zodat hij samen met een vriendje (of meerdere vriendjes) kan rondlopen. Als we een weide kunnen kopen maak ik een paddock paradise voor shetjes, maar voorlopig moet ik het doen met wat ik heb...