glucosamine of gelatinaat ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

waar goede ervaring mee ? glucosamine of gelatinaat ?

Glucosamine
11 (52%)
Glucosamine werkt niet
2 (9%)
Gelatinaat
7 (33%)
Gelatinaat werkt niet
1 (4%)

Totaal aantal stemmen: 21

Maris

glucosamine of gelatinaat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 22:16

Hoi,

Wie heeft er ervaring met beide producten ? En wat bevalt beter bij artrose ? Of wat werkte echt niet voor je paard ?

Ik weet dat het in principe een kwestie is van uitproberen.
Maar ik vraag me af of er meer goede ( of slechte ) ervaringen zijn met 1 van deze producten ?
Ik dacht eigenlijk vaak te lezen dat glucosamine beter werkt. In ieder geval dat veel mensen zeggen dat gelatinaat ( zoals primeval ) niet lijkt te helpen.

En hebben jullie dat ook nog voorkeur voor een bepaald merk ?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:07

Mijn merrie (± 20 jr) staat sinds september op een supplement met o.a. glucosamine. Ze heeft artrose in haar linkerknie, daarnaast zijn in diezelfde knie haar kniebanden aan gort. Ik merkte zelf al heel snel verschil, ze bewoog makkelijker en ruimer. Eigenlijk heeft ze nu pas een terugval. Ongelijke, bevroren grond heeft haar geen goed gedaan in combinatie de modder die daar direct op volgde.

Ik heb zelf geen ervaring met een gelatinaat, ik heb het bij mijn eerste supplement (Lubrichon) gehouden.

Popstra

Re: glucosamine of gelatinaat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:12

van glucosamine is tot nog toe het meest bewezen dat het oraal toegediend ook daadwerkelijk werkt daar waar nodig is.
Wat wel belangrijk is dat is de hoeveelheid glucosamine die in een suplement zit. Bij sommige producten zit domweg te weining glucosamine toegevoegd wil het werken.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 10:57

Ik gebruik nu ook een supplement met glucosamine en dit werkt erg goed bij mijn paardje.
Wel heb ik ook een supplement (glucohorse) met alleen glucosamine geprobeerd en dit sloeg weer niet zo goed aan. Ik ben van mening dat de stoffen msm en/of chondroitine ook een toegevoegde waarde hebben bij de werking van de glucosamine.

Gelatinaat heb ik veel over gelezen (helaas dus geen ervaring mee) maar op de toen gebaseerde (negatieve) reacties heb ik gekozen om voor een glucosamine product te kiezen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:01

Ikzelf gebruik Glucosamine Complex van Groene OS voor mijn merrie en ben er heel tevreden over.

Een stalgenoot heeft Gelatinaat gebruikt en die zweerde daarbij. Maar ik heb het nooit gebruikt. Dus kan daar niet over oordelen.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:04

Ik gebruik doctor horse gewricht om arthrose te voorkomen na een gebroken knie bij mijn paard. Daar zit oa glucosamine in. Tot nog toe (na bijna een jaar) gaat het super en is er geen spoor van arthrose te vinden op de foto's. Je kunt het kopen via de dierenarts.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:39

mijn paard heeft geen arthrose, maar ik geef wel gelatinepoeder (van bij de bakker). Is goedkoper dan gelatinaat en heeft hetzelfde effect opde hoeven :)