Leonie_M schreef:Maar in combinatie met hard trainen heeft het dus wel geholpen??
Mijn paard mist wat kracht en souplesse bij de pirouettes dus ben op zoek naar een supplement wat hem daarin kan ondersteunen
Bij mij heeft het zeker geholpen, de spieren vlogen er op. En hoe sterker een paard hoe makkelijker dat soort oeveningen worden. Maar erg belangrijk om de juiste oeveningen te zoeken! Ik ging 2 keer in de week het bos in, 1 keer vlink afstand maken, minimaal 2 uur weg en vooral veel galopperen! In draf train je minder spieren dan in galop. Maar dit is vooral conditioneel trainen. De 2e keer in het bos puur kracht training, daar hebben wij een heel mooi kort heuveltje voor, ong. 80 meter met een flink stijgingspercentage. 6 x in de linker galop omhoog. dan een rondje draven, daarna 6 keer in rechter galop en dat kun je rustig uitbreiden. Je moet wel echt een stijle heuvel kiezen! Thuis reed ik dan 1 keer in de week ook in uitjes om die spieren nog ff te trickeren.
Wat betrft souplesse, zorg voor weinig suikers in het rantsoen en een zetmeelgehalte wat bij het werk past! Verder goede kwaliteit eiwit voer, waar spieren uit opgebouwd worden. En zorg voor voldoende antioxidanten! Vitamine E en selenium voor spierherstel!