Equitop Myoplast vs Creatine Pharmahorse.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Equitop Myoplast vs Creatine Pharmahorse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 10:19

Wat ondersteunt de spieropbouw nou het beste?
Equitop Myoplast of Creatine (van Pharmahorse)

Ik heb 2 potten Myoplast gevoerd met tussenpauze van een paar maanden, maar ik zie nou niet heel duidelijk verschil.

groetjes Daniëlle

Matheno

Re: Equitop Myoplast vs Creatine Pharmahorse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:36

Tja, Creatine voor mensen heeft heel veel voelbaar effect,
dus ik ga er van uit dat het bij paarden ongeveer evenwijdig is.

Ze kunnen langer doortrainen, en van daaruit ontwikkelen ze dan meer spieren.
Ook trekt creatine veel vocht naar de spieren waardoor ze groter lijken.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:34

Wat is je doel, vind je het mooi om meer bespiering te zien of heeft hij/zij last van snel verzuren of slecht herstel na inspanning?

Beide producten werken niet (of in ieder geval, je ziet geen resultaat) als je niet minimaal 3 keer in de week flink traint. spieren worden groter als je met training zo ver gaat dat er spier vezels kapot gaan. de dagen er na worden de spieren sterker weer opgebouwd, met een top (ik geloof) na 2 of 3 dagen. Daarna gaat de spier in 2 a 3 dagen weer trug naar bijna de begin stand. Als je nou de 2e of 3e dag weer een zware training op het programma zet, en er gaan weer wat vezels kapot, zorg je dat de spier boven op het herstel van de vorige keer nog weer sterker en dus wat groter wordt. Het is dus wel zo dat dit alleen in die spieren gebeurd die dus ook echt flink getraind worden, waar er vezels kapot gaan. in de andere spieren gebeurd dat dus niet zomaar! (dat er vezels kapot gaan klink niet goed maar is trouwens normaal hoor! Body builders trainen dan ook korte tijd met hele zware gewichten, het gaat er hun om dat ze zoveel mogelijk van die vezeltjes kapot trekken. Marathon lopers trainen hun spieren veeeel langer maar hun spieren worden nauwelijks groter)

De groei van de spier kan alleen als de spier wel voldoende bauwstoffen heeft om zich te kunnen herstellen. In de myoplast zit een breder aanbod aan deze bouwstenen voor spieren (essentiele aminozuren) dan in pure creatine. Maar zoals matheno zei: met creatine kun je langer doortrainen dus kun je meer vezeltjes kapot trekken en gaat het dus sneller. Een combinatie van de 2 zou dus ideaal zijn.

Maar let ook op dat in je krachtvoer een goede kwaliteit eiwit wordt gebruikt. Daar zitten betere essentiele aminozuren in. Of eventueel worden ze door de fabrikant toegevoegd. Het gaat hier met name om de gehalten lysine, methionine+cysteine, threonine en triptofaan.

Info heb ik van de producent van mijn voer. 3 jaar geleden wou ik mijn merrie klaar maken voor de keuring en wou ook wat meer bespiering, is super gelukt! En toen ik mijn rantsoen goed voor elkaar had, werd ze ook veel makkelijker/ soepeler onder het zadel en herstelde veel sneller!

Maar om dus echt een krachtpatsertje te krijgen moet er dus vooral met de juiste regelmaat HARD/ZWAAR getraind worden!!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:13

Maar in combinatie met hard trainen heeft het dus wel geholpen??

Mijn paard mist wat kracht en souplesse bij de pirouettes dus ben op zoek naar een supplement wat hem daarin kan ondersteunen

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 09:19

Vanuit Bodegraven wordt Myoplast aanbevolen als supplement bij paarden die wat extra souplesse en kracht kunnen gebruiken.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 09:27

Leonie_M schreef:
Maar in combinatie met hard trainen heeft het dus wel geholpen??

Mijn paard mist wat kracht en souplesse bij de pirouettes dus ben op zoek naar een supplement wat hem daarin kan ondersteunen

Bij mij heeft het zeker geholpen, de spieren vlogen er op. En hoe sterker een paard hoe makkelijker dat soort oeveningen worden. Maar erg belangrijk om de juiste oeveningen te zoeken! Ik ging 2 keer in de week het bos in, 1 keer vlink afstand maken, minimaal 2 uur weg en vooral veel galopperen! In draf train je minder spieren dan in galop. Maar dit is vooral conditioneel trainen. De 2e keer in het bos puur kracht training, daar hebben wij een heel mooi kort heuveltje voor, ong. 80 meter met een flink stijgingspercentage. 6 x in de linker galop omhoog. dan een rondje draven, daarna 6 keer in rechter galop en dat kun je rustig uitbreiden. Je moet wel echt een stijle heuvel kiezen! Thuis reed ik dan 1 keer in de week ook in uitjes om die spieren nog ff te trickeren.

Wat betrft souplesse, zorg voor weinig suikers in het rantsoen en een zetmeelgehalte wat bij het werk past! Verder goede kwaliteit eiwit voer, waar spieren uit opgebouwd worden. En zorg voor voldoende antioxidanten! Vitamine E en selenium voor spierherstel!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:41

Springen doet hij al 1-2x in de week. 1x in de week naar het bos is ook nog te doen. Geen heuveltjes helaas in de buurt.

Gaf je de creatine alleen na een zware training of iedere dag?

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 13:01

Ik meld mij ook weer even.

De reden dat ik een supplement zoek is omdat ik een 5 jarige ruin heb wat nogal een laatbloeier is. Hij heeft nog steeds last van groeispurtjes.

Van voor is hij al mooi ontwikkelt maar de achterkant blijft een beetje achter. Hij mist kracht en balans. Zijn rechterknie schiet soms op slot omdat hij nog veel ruimte heeft bij zijn banden. Hiervoor moet hij dus sterker worden en ben ik dus opzoek naar een supplement wat dit kan ondersteunen.

Zware training krijgt hij nog niet echt. Het is vooral dressuurmatig (1 uur 4 a 5 dagen p.w. met veel tempowisselingen en overgangen) en longeren. Zijn conditie word ook maar heel langzaam beter ondanks een constant trainingsschema.
Ik heb wel mijn e-rijbewijs gehaald zodat we lekker naarbuiten kunnen om de conditie wat te verhogen.

Voor de rest is het geen springer. Hij vind het al doodeng om over een balkje te lopen. Dus in die richting moet ik het, denk ik, niet zoeken. Ik ben zelf ook niet zo'n goede springer dus 2 kneuzen bij elkaar word niets.

Dus wat zouden jullie mij adviseren qua training, voer en supplement.

Ik voerde Havens draversbrok met Pavo sportfitmuslie. Maar ik ben overgestapt op equifyt voor meer energie. Ik weet niet of ik hierop blijf aangezien zijn mest en minder goed uitziet sindsdien.
Het was de bedoeling dat ik daarvan de basismuslie zou vermengen met een sportmuslie, maar hij krijgt de laatste weken alleen de basis omdat ikzelf flink ziek ben.

Jeroen_M_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:57

Ik heb Equitop gebruikt, maar gebruik nu PharmaHorse Creatine. Ik moet zeg dat ik over PharmaHorse meer te spreken ben, bespiering is duidelijk in een korte tijd toegenomen, ondanks gelijk gebleven training. Ik zag dat ze bij Bodegraven inmiddels ook de PharmaHorse Glucosamine verkopen, dus ik denk dat het een tijd is voordat ze ook over stappen op PharmaHorse Creatine. De lijn van PharmaHorse onderscheid zich met name door de onwijs hoge kwaliteit van de ingredienten en dit zorgt voor de goede werkzaamheid van de producten. Ik heb het besteld via www.pharmahorse.com

Theo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:05

Jeroen, ik sluit me hier bij aan. PharmaHorse Creatine werkt ook vele malen beter bij mijn paard. Bespiering is enorm toegenomen in korte tijd. Ik heb het gekocht bij Paardenrevalidatie NH, daar staat de hele lijn van PharmaHorse. Ze hebben ook nog andere producten, maar allemaal volgens hetzelfde concept. 100% puur en van farmaceutische kwaliteit. Ik denk dat dit ook de reden is dat het zo goed werkt. Je kan het inderdaad ook via www.pharmahorse.com bestellen.

Jeroen_M_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:53

Ik heb net even gebeld en Bodegraven verkoopt PharmaHorse Creatine sinds 3 weken, er zijn goede resultaten te merken, aldus Bodegraven.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:32

Dat klinkt positief. Voeren jullie het dan ook in combinatie met vitamine E & selenium?

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 19:57

Hoe lang heb je het gevoerd voordat je resultaat had?

Je bent niet toevallig persoonlijk betrokken bij pharmahorse?
Ik had namelijk ookal een pb gehad van iemand die hier op bokt enkel reclame maakt voor hun.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 20:15

Ik zie het al. Jullie zijn beide betrokken bij pharmahorse gezien jullie berichten.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:17

Ik had al zo'n vermoeden. Wel een beetje triest om zo reclame te maken

Theo88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:58

BailyKarlos & Leonie M. Ik ben niet bij PharmaHorse betrokken. Ik heb in de tijd dat het begon een hele mooie introductiekorting gekregen en zodoende ben ik misschien iets over enthousiast! Ik geef inderdaad vitamine e erbij (maar niet om de werking te versterken, maar gewoon om vitamine e tekort aan te vullen), om mis verstanden te voorkomen: De vit E die ik hierbij geef is van: Sectolin.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 09:12

ik moet nog even zeggen, daar was ik niet helemaal duidelijk over in mijn verhaal... ik heb alleen equitop myoplast gebruikt!