Onschuldig of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Onschuldig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 08:48

Hallo,

Mijn mini veulen heeft veel last van jeuk en vooral bij de hals.
Hij staat constant met zijn achterhoefje te jeuken tegen zijn hals en oren.

Nu geef ik Pavo Podo Grow waar toch wel flink wat suiker in zit naar mijn mening,
zou het van de suiker kunnen komen, of moet ik me meer zorgen gaan maken?

Ik heb gisteren heel uitgebreid zijn vacht doorgenomen, en luis is het niet.
Voor de rest heeft hij ook geen schuurplekjes.

gr

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:20

Als luis etc. echt uitgesloten zijn, zou het idd best wel eens v/d suiker kunnen komen. Er zijn zóooveel paarden die daar gigantisch jeuk van krijgen! Mijn pony's hadden dat eerder ook, toen ze de Pavo Summerfit (weide-koeken) kregen..... terwijl ze nooit klachten qua jeuk hebben gehad.
Toen ze van de Summerfit af waren, waren de klachten ook verdwenen.

Helaas zijn veel Pavo producten van een gigantische hoeveelheid suiker + zetmeel voorzien. óók de producten die claimen laag in suiker te zitten (zoals nature's best).

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:27

Mijn Hafje kreeg eerst ook Pavo Podo grow. Die had ook gruwelijke jeuk. Ben toen direct van de brok afgestapt naar de Podo Supply. Snel daarna was de jeuk over. Het zou imo wel van de brokken kunnen komen.

balance
Moderator Over Paarden

Re: Onschuldig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:39

SMP-->VS

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 16:00

nadita schreef:
Mijn Hafje kreeg eerst ook Pavo Podo grow. Die had ook gruwelijke jeuk. Ben toen direct van de brok afgestapt naar de Podo Supply. Snel daarna was de jeuk over. Het zou imo wel van de brokken kunnen komen.

Ok bedankt!
Pavo podo supply is een korrel toch en geen bix?
Waarmee gaf je dat in combinatie?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:12

Matheno schreef:
nadita schreef:

Ok bedankt!

Ja zijn korrels. Daar zit alles in voor een opgroeiend dier. Ik gaf er alleen wat Havens grasmix bij. Verder helemaal geen krachtvoer. Mijn Haf, nu 32 maand oud (dus op 4 maanden na 3 jaar) is recent overgegaan op de Marstall Force. Een complete vitaminen/mineralenkorrel voor volwassen dieren.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:26

Matheno schreef:
nadita schreef:

Ok bedankt!

Wat is dan precies het verschil tussen 'korrel' en bix? zijn beiden brokken toch?

In principe zou de vorm waarin het krachtvoer gegoten is, niets uit moeten maken. Korrel, bix, brokken of muesli; brokken is gewoon samengeperst voer, terwijl muesli losser van structuur is. Muesli nodigt daarom vaak meer uit tot kauwen en langzamer eten.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 19:32

JoyCiej007 schreef:
Matheno schreef:

Ok bedankt!

Wat is dan precies het verschil tussen 'korrel' en bix? zijn beiden brokken toch?

In principe zou de vorm waarin het krachtvoer gegoten is, niets uit moeten maken. Korrel, bix, brokken of muesli; brokken is gewoon samengeperst voer, terwijl muesli losser van structuur is. Muesli nodigt daarom vaak meer uit tot kauwen en langzamer eten.

Dat weet ik,
maar een korrel geef je meer als 'bijvoer' en niet zoals bix of muesli.
vandaar mijn vraag met wat de pavo podo supply dan werd bijgevoerd.