Omdat HH niet erg goed bij mijn paard is gevallen, ben ik op zoek naar een vervangend gezond product hiervoor.
Met natuurlijk bedoel ik wat natuurlijk is voor een paard om te eten, daarmee bedoel ik: zo laag mogelijk percentage suikers/zetmeel, geen melasse en geen granen. Of het in brok of muesli (zonder granen) vorm is, dat maakt niet uit, als er maar zo min mogelijk producten zijn toegevoegd die ongezond zijn.
Via het topic Paard natuurlijk voeden (zonder suikers/melasse) kwam ter sprake dat Subli op de markt komt met een nieuw product; Subli dieetmix. Momenteel ligt het nog niet in de winkels en ook op de site is geen informatie te vinden. Daarom heb ik contact gezocht met Subli en zij communiceerden het volgende:
Citaat:De Dieetmix is inderdaad een heel speciaal voer. Uniek in de wereld van paardenvoer.
Het is vrij van graan en graanproducten tevens is er geen melasse toegevoegd.
Het zetmeel en suiker gehalte is daardoor zeer laag.
Hierdoor is het geschikt voer voor insuline resistente dieren, allergie gevoelige dieren, te dikke en sobere rassen.
In de winkels hebben ze althans kunnen ze hebben een speciale flyer van de Dieetmix
Citaat:Wanneer het in de winkels ligt, kunnen wij helaas niet bepalen. Dan had het namelijk al een maand in de schappen gelegen.
De samenstelling staat op de verpakking, dat willen we niet eerder prijsgeven dan dat het voer daadwerkelijk in de winkels ligt. Een proefverpakking hebben wij niet. Wij zijn namelijk van mening dat dat erg vers moet zijn. En dan zou het kunnen dat je voor een paar monsters een zak van 20 kg open moet maken. Dat willen wij niet. Ik hoop op uw begrip hiervoor.
Soms hebben wij monsters gemaakt voor evenementen en dan houden we vaak wel iets over. Dan is het maken van een monster uiteraard geen probleem.
Alle paarden die we ermee gevoerd hebben, eten het graag. Ewpa: 0.77, Vrep 77, zetmeel-suiker 120 gram / kilo
Ik trek dan de conclusie dat het gaat om 12% suikers/zetmeel, wat voor mij acceptabel is.
Iemand die dit product heeft getest zegt het volgende:
Citaat:Het ziet er uit als een soort Safe & Sound, maar dan met minder lucerne/grassen (of wat het dan ook is bij S&S). Is niet echt muesli en niet echt brok zeg maar.
Wie heeft er meer informatie over dit product? En mocht het in de winkels zijn, dan ben ik erg benieuwd naar jullie ervaring met dit product.
Dit topic is niet bedoelt om merken met elkaar te vergelijken, ik ben op zoek naar informatie en komende ervaringen!
Dus wie al wat weet, brand los!