Paard Artrose, Welk supplement?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rambogirl

Paard Artrose, Welk supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 09:20

sinds korte tijd weet ik dat 1 van mijn paarden artrose heeft.
We zijn er toevallig achter gekomen omdat ik hem klinisch liet keuren voor de verzekering.
Nu loopt hij verder niet kreupel, maar zodra je een buigproef doet, loopt hij extreem kreupel.
Dus dan maar foto's laten maken.

Ik weet dat je hyaluronzuur in kan laten spuiten, maar de eerste keer werkt het 6 maanden, en de 2e keer nog maar 2 maanden etc.
Dus dat wil ik dus niet doen.

Nu wil ik dus een voedingssupplement gaan geven, maar er zijn zoveel verschillende.

Nu wil ik graag weten welke supplementen echt werken.

Voor wie het interessant vindt:
AfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door Rambogirl op 15-08-11 10:02, in het totaal 2 keer bewerkt

FriesWytske

Re: Paard Artrose, Welk supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:22

Vind het knap dat ze via een klinische keuring kunnen zien dat een paard artrose heeft. Dit is volgens mij alleen maar vast te stellen met foto's. En die worden er volgens mij niet bij een klinische keuring gemaakt.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 09:31

FriesWytske schreef:
Vind het knap dat ze via een klinische keuring kunnen zien dat een paard artrose heeft. Dit is volgens mij alleen maar vast te stellen met foto's. En die worden er volgens mij niet bij een klinische keuring gemaakt.

Reageer ik verder maar niet op

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:33

En waarom niet. Is een hele normale opmerking. Vind het echt heel knap van desbetreffende dierenarts dat hij naar aanleiding van een klinische keuring vast stelt dat jou paard artrose heeft. Hij kan wel een vermoeden hebben, maar dit zal altijd nog door foto's bevestigd moeten worden. En nee, ik ben niet dom. Heb hier namelijk ook ervaring mee gehad.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 09:35

Dan moet je echt nog eens goed leren lezen
Zoals er staat zijn er FOTO'S gemaakt

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:35

Er staat in de tekst toch: "dus dan maar foto's laten maken" dus ik neem aan dat ze foto's heeft laten maken en dat daar uit bleek dat het paard atrose had.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:37

@ Voltige96 Dat stond er eerst niet bij. Daarom reageerde ik ook zo. Dat heeft ts er net neergezet.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:42

Jemig moet iemand dan alles tot op de punt nauwkeurig omschreven hebben voordat diegene op zijn woord geloofd word?
Er word iets gevraagd, daar gaat het topic toch om?

Ontopic:
Je hebt verschillende supplementen. Wat het beste en of het uberhaupt bij je paard werkt, is toch een beetje uitproberen.

Kijk eens op de website van de paardendrogist, en dan onder "Gewrichten"

Mijn paard was iedere keer wat stijfjes als ze net uit stal kwam en krijgt sindsdien Groene Os Glucosamine Complex paard. Werkt voor haar heel goed. Binnen twee weken liep ze stukken fijner.

Verder hoor ik goede dingen over PrimeVal Gelatinaat.
Stalgenoot gebruikt die.
Laatst bijgewerkt door Sabbientje op 15-08-11 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:42

Glucosamine is een suplement voor artrose. Ik vind het alleen wat prijzig. Ik hoor van meerdere mensen dat ze gewoon gluco pillen van de kruitvak geven, omdat dat goedkoper is.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:46

Glucosamine, dit bevordert de aanmaak van nieuw kraakbeen.

Okky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:51

mijn pony had artrose in het SI gewricht, toen kreeg ik van de DA arti-gold van global medics. Mijn pony heeft daarna nog nooit zo goed gelopen!
het is wel erg duur, maar je hebt dan wel wat!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:53

_jasmijn_ Prijzig zijn de supplementen zeker. Maar als je ziet dat het werkt, is dat je het echt wel waard. (althans dat vind ik)

Overigens kijk ik bij het kopen altijd waar en wanneer het in de aanbieding is. Kan zo 20 euro op een pot schelen.

Als je uitgaat van een pot Groene Os Glucosamine van 1kg die normaal 100 euro kost en nu bij de paardendrogist in de aanbieding is voor 80, scheelt dat dus best een berg. Op onderhoudsdosering kan je rond de 3 maanden met zo'n pot doen. Dus komt dan op iets van 27 euro extra per maand uit.

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:29

Ik koop de glucosamine bij Horseflex, dat is 3 potten kopen en dan de 4de gratis,
Dus ik heb 4 potten voor (ik meen) 76 euro thuis bezord en wel!
Met een pot zou je ruim een maand moeten doen, dus dat is wel te betalen, toch!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:34

Ik heb een tijdje glucohorse gebruikt, in het begin leek dat nog wel te helpen, maar ik ben er weer mee gestopt, omdat ik op een gegeven moment het idee had dat het niet vreselijk veel effect meer had, maar dat is natuurlijk voor ieder paard weer anders. Ik laat de gewrichten van mijn paard inspuiten en daar kan ik tot nog toe steeds een jaar op vooruit.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:55

hier hetzelfde verhaal hoor, klinische keuring, onregelmatig op 1 kant dus foto's laten maken ter controle...

2x in laten spuiten met hyaluron zuur in de kogel, rust en 2x per dag stappen aan de hand...
bij de 2e keer ook Adequan (hoofdzakelijk glucosamine) laten spuiten in de hals...
na 2 maanden stappen het werk weer heel rustig opgebouwd en nooit problemen gehad (paard was in het werk ook nooit kreupel geweest)...

ik laat nog wel steeds 2x per jaar Adequan spuiten door de veearts, verder geef ik equilin (vit E en magnesium) en olie door het voer...

(edit: is inmiddels 3 jaar geleden en tot op heden geen problemen gehad in het werk)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:50

Als alleen een supplement met glucosamine ( en chondroitine ) niet genoeg werkt zijn er ook nog supplementen met Hyaluronzuur erin !

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:54

hyaluronzuur heeft geen zin oraal te voeren!
Glucosamine daarintegen wel en zeker de moeite waard.
Aan jou bericht te lezen zijn jullie er dus toevallig achter gekomen en had je het zonder de keuring niet eens geweten. Denk dat een Glucosamine suplement dan wel voldoende moet zijn zo ook aanpassen van de huisvesting van je paard denk dan aan dat deze zoveel mogelijk vrij kan bewegen.

inspuitingen worden meestal pas gedaan als het paard daadwerkelijk ook niet meer regelmatig loopt (dus niet alleen na een buigproef) en daar worden ook goede resultaten mee behaald.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:53

Ik heb een engels boek waarin testonderzoeken staan bij meerdere paarden. Als glucosamine niet afdoende werkte gingen zo over op glucosamine met hyaluronzurr en verbeterde de artrose in veel gevallen met 1,5 a 2 "artrosegraden". dus daar werkte de hyaluronzuur oraal gegeven zeker wel !

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:46

Hyarulon word oraal gegeven niet door het lichaam opgenomen!
Zo ook bijvoorbeeld niet bij de mens tegen rimpels, ook dan moet het rechtstreeks in een rimpel gespoten worden. Hyarulon trekt vocht aan en houd dit gedurende lange periode vast.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 22:39

Hij staat op een stal waar hij overdag buiten staat en 's avonds rond 8 uur weer binnen komt.
Ik zou het niet eens aandurven mijn paarden dag en nacht buiten te laten.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:49

Waarom niet?
Je zult het verschil namelijk snel merken en is voor t paard ook fijner.
Nu moet hij elke morgen "opstarten" alles is stijf etc, uiteindelijk slijten ze er veel sneller van weet ik uit ervaring. Je kan het beste idd glucisamine bijgeven van primeval of gluco pillen door voer verwerken

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 22:53

Sabbientje schreef:
Mijn paard was iedere keer wat stijfjes als ze net uit stal kwam en krijgt sindsdien Groene Os Glucosamine Complex paard. Werkt voor haar heel goed. Binnen twee weken liep ze stukken fijner.

Dit heb ik ook voor mijn paard. Maar dan de Speciaal. Is met een homeopatische pijnstiller erin. Paard doet het er erg goed op.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 23:41

Hij staat van 's morgens 7 tot een uur of 8 buiten.
Binnen staat hij in een stal van 4,5 bij 5, en hij kan binnen dus ook nog voldoende bewegen.
Het is nu niet echt het paard wat je dag en nacht buiten laat staan.

beremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 00:07

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 06:24

Okky schreef:
mijn pony had artrose in het SI gewricht, toen kreeg ik van de DA arti-gold van global medics. Mijn pony heeft daarna nog nooit zo goed gelopen!
het is wel erg duur, maar je hebt dan wel wat!

Ik heb dit middel ook voor mijn oudste paard en ik ben er ook heel erg tevreden over!
Het is inderdaad wel duur maar ik vind het het wel waard!