Wat te voeren aan een 2 jarige op rust.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Wat te voeren aan een 2 jarige op rust.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 15:33

Wegens een knieprobleem bij mijn 2 jarige fries moet hij 4 weken op rust.
[BEH] 2 jarig paard een peesblessure???

Nu is hij natuurlijk nog in de groei maar omdat hij niet op het land mag krijgt hij 24 uur per dag droog hooi waar niks in zit.
Nu wil ik hem dus eigenlijk weer bij gaan voeren.

Toen hij nog 24/7 op het land stond kreeg hij 0,5 kg pavo podo grow en 0,5 kg pavo nature's best.

Nu is mijn vraag of ik hem dit moet blijven geven of dat ik meer zou geven. af hem juist alleen maar op hooi moet laten staan.
Laatst bijgewerkt door Daks op 27-07-11 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:37

Enkel en alleen op hooi voor langere tijd is nooit goed. Krachtvoer kun je eventueel wat afbouwen tot bv. 2 handjes per dag of eventueel een vitamine erbij. Is een beetje gokken soms. Hangt uiteraard ook samen met de grootte en type paard. Denk dat je voor de rest niet veel hoeft aan te passen omdat een 2-jarig paard normaliter vast geen zware arbeid verricht.

Daks

Re: Wat te voeren aan een 2 jarig op rust.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 15:43

bontfire hij staat ook helemaal niet in t werk enkel grasmaaien. maar zou hij voor zijn groei uit 2 handjes per dag genoeg halen om groot te worden. hij is momenteel 1,64 en een echte beer. de Da had hem al ouder verwacht dus is erg groot.

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:24

Blijft lastig om zo te bepalen inderdaad. Nam al aan dat hij als grasmaaier diende op deze leeftijd ;) Ik weet niet in wat voor weide hij altijd liep? (vol of arm gras bv). Dit maakt ook nog verschil. Het is ook weer niet goed om de overgang tè groot te maken... Anders probeer je eerst bv. een week op de helft of 3/4 van de hoeveelheid krachtvoer wat hij normaliter zou krijgen. Kijk je na die week hoe hij reageert. (qua bouw zul je nog wel niet veel verandering kunnen zien maar wel misschien qua energiebalans)

evalien77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:17

Ik zou hem vooral hooi laten eten en z'n krachtvoer minimaliseren zodat hij wel de vitamines binnenkrijgt die hij nodig heeft. succes ermee. blijft altijd lastig dat voeren :P

Tanja

Re: Wat te voeren aan een 2 jarige op rust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 19:27

VSW-->VS

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:28

Misschien kun je hem naast onbeperkt hooi Pavo Vital bijvoeren in plaats van krachtvoer. Dan krijgt hij zijn vitamines en mineralen gewoon binnen.. Veel beterschap met hem...