Was eens benieuwd of jullie al hebben gehoord wat de prijzen van het hooi gaan doen? Hier in de buurt hoor ik al verhalen van 10 euro de kleine baal. Ik heb gelukkig nog 6 grote vierkante balen staan die ik voor 35 euro krijg. Dus kan nog even vooruit maar die man van t hooi gaf vanmiddag al aan dat ie voor de nieuwe oogst meer wil gaan vragen. Ik kan gelukkig voor een heel jaar voor een vaste prijs hooi krijgen maar denk dat dat bij veel mensen anders is....
Bij ons is het bij de ene boer 3euro voor een kleintje. En bij de andere 2euro voor een kleintje. En deze van 2euro zijn betere kwaliteit dan die van 3.
Ik ben al gaan hamsteren. Heb al 20 stuks aangekocht. En ik neem nog voordroog van stal. Ik combineer dus droog met voordroog en kan een heel tijdje voort met die 20 stuks.
ik baal als een stekker, mijn hooileverancier doet geen kleine baaltjes meer£. vorig jaar betaalde ik 1.75/baaltje en nu vind ik niks onder 2.50 of boeren die het gewenste aantal kunnen leveren (mits meerprijs) hooi van 2010 wordt nu verkocht voor 4 à 5 euro voor een klein baaltje...
Het is niet alleen het aanbod, het zijn ook de diesel prijzen en de plastic prijzen die waanzinnig gestegen zijn! Die worden helaas voorlopig ook niet meer goedkoper.
Hier heel verschillend. Heb momenteel liggen: 1 grote 4kante baal voordroog van 22,50 (incl. bezorgen, zal ca. 350 kg zijn). 10 mini baaltjes voordroog a 7.50 incl. bezorgen (ca. 40 kg per baaltje). Deze zijn allemaal voor de komende herfst. We zijn nu bezig met een baal hooi, dit was een grote baal van 400 kg. Heeft me 75,00 gekost (opgehaald). Heb van de week 2 grote balen hooi (verpakt, ca. 400 kg) opgehaald a 45,00 per stuk.
Ik heb gelukkig weer een deel van het land van de overbuurman voor weinig, maar ik hoor ook graag wat de hooiprijzen doen in Nederland, of nog liever: net over de grens in Duitsland (bij Nijmegen als het even kan )
__Nienke
Geplaatst: 03-06-11 17:27
Ik betaal 6 euro voor een baaltje van 15 kilo. Veel goedkoper ben ik het nog niet tegen gekomen, tenminste niet voor goede kwaliteit hooi. Ben benieuwd wat het dit jaar gaat doen, maar ik denk dat ongeveer dezelfde prijzen gehanteerd zullen gaan worden.
wij betalen 3 euro voor een kleine baal van 15 kilo, zit geen plastic omheen is trouwens in friesland
Darkness85
Geplaatst: 03-06-11 18:43
Bij ons op stal hebben we gelukkig hooi van eigen land. Dus ik heb er verder geen omkijken naar. Gelukkig maar, want als ik zommige prijzen hoor hier in het topic !!
Ja kun je echt blij mee zijn! Hoorde vandaag nog iemand die een grote baal voor 80 euro had gekocht :s
jomaro
Geplaatst: 05-06-11 07:52
Arabesk schreef:
en als het jaar daarna weer heel goed is wordt het ook niet goedkoper, zo gaat het altijd
Zal pas goedkoper worden als de boeren er niet meer vanaf komen. De schuren te vol komen , maar met al het kuil en ingepakte balen zullen de schuren niet zo snel volkomen bij de boeren. Voorlopig dus de woekerprijzen.
De grote koeienboeren hebben de eerste snee van dit jaar door de droogte gemist. Omdat het gras niet wil groeien ( lees : er valt geen regen) zullen de prijzen alleen maar oplopen. Hier in de buurt wordt al het gras opgekocht. Voor de kleine paardenhouder zal dit een grote aanslag op de portemonee worden.
Hou ook in de gaten dat het stro dit jaar weer schrikbarend duur zal gaan worden. Het graan groeit te weinig en er zijn hier zelfs al stukken gewoon weer omgefreest omdat het toch niet groeit...... Probeer vast in voren te kopen; dat scheelt dalijk weer als er weer op het land ligt. Iedereen vraagt dan weer fantasieprijzen..........
Zo`n grote vierkante die vorig jaar nog 35 euro was is hier nu al 55 euro... Niet grappig meer...
jeanetJ
Geplaatst: 05-06-11 08:25
Bij ons (regio amersfoort) Hebben ze de 2e snede nu van het land af. 'k Was ook op zoek naar hooi, maar k wil zowiezo geen 1e snede vanwege de eiwitten maar de 2e snede van 2010 was ook lastig te vinden. En dan nog maar niet te spreken over de kwaliteit.. Een paar plaatsen verderop kon ik het voor 8 euro halen, maar heb nu een adresje in mijn eigen woonplaats voor 5 euro per baal. zo'n kleine hand baal, deze zien er goed uit en ruiken ook lekker kruidig! De staleigenaar wil het hooi niet voeren ivm de stijgende kosten. Beetje jammer want de mijne mag helemaal geen kuil meer.
ik baal van die prijzen, onze voordroog was al op plus we voeren het precies in een week op, in de zomer kan dat dus echt niet.
het weiland is ingezaaid en er staat nu wel gras op maar moet eerst gemaait.
nu heb ik gewoon plakjes hooi gekocht laatst voor 3.50 maar bar slechte kwaliteit. en hierna pakjes van jawel 6 euro gekocht maar perfecte kwaliteit. alleen jammer dat het zo duur was.
de eerste hadden we in drenthe gehaald en de 2de in groningen