Glucohorse versus Horseflex

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Glucohorse of Horseflex

Glucohorse
13 (46%)
Horseflex
15 (53%)

Totaal aantal stemmen: 28

haan

Glucohorse versus Horseflex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 10:58

Artrose ;(

Ik heb het hele internet over de kop gehaald en kom uit op 2 producten waarvan ik denk dat het goed zal zijn om de pijn/slijtage te verminderen of de ontwikkeling wat stil te leggen.

Wie helpt me uit de brand, welke van deze 2 producten zou jij kiezen en heb je daar een bepaalde reden voor ?
Alvast dank

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:02

Ik heb alleen ervaring met het eerste middel, dus kan je geen vergelijking geven tussen de twee (mijn motivering om voor het een te gaan was omdat mijn dierenarts het ene aanraadde). Ik vroeg me wel af of je ook een overweging hebt gemaakt tussen wel of niet geven? Ik weet niet of je artikels hebt gelezen over de zin of onzin van glucosamine?

haan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 11:35

Hele artikelen heb ik gelezen over zin en onzin van glucosamine en daarbij ook de zin en onzin van msm. Tevens de beide producenten van GL + HF gemaild en ze hebben beide het beste product ;) :+
GL kwam hierbij erg arrogant uit de bus, als je het niet wilt kopen dan doe je het toch lekker niet ? We hebben klanten genoeg, brrrr, hier hou ik helemaal niet van, maar tóch wil ik een van de producten gaan proberen en de arrogantie staat natuurlijk buiten het product.

dondeyne

Re: Glucohorse versus Horseflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:08

Ok, dan heb je je genoeg verdiept ;) Ik vraag het omdat ik er zelf vrij veel erover gelezen heb, zowel voor mijn vorige paard als voor mijn studie geneeskunde en toch erg twijfel aan de werking.. Maar dan heb je zelf een weloverwogen besluit kunnen maken. Ik hoop dat het toch iets doet voor jouw paardje, artrose is echt vreselijk!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:16

Ik gebruik zelf ook horseflex voor mijn oudere merrie.
En ik ben er zeer tevreden over. Ook een betaalbare prijs. Super service en 4 potten bestellen is 3 betalen.
Maar het belangrijkste dat ik bemerk dat het zeker werkt. Ik stop er zeker niet meer mee.

Tevens gebruik ik FlexRex voor mijn hond.
Ook te bestellen via de site. Daar bemerk ik ook goede resulaten.

Absoluut een optie om te proberen dus. :j

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:22

misschien is arti sport ook wel wat van global medics?

nachtmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:07

Ik gebruik Horseflex, vanwege de prijs (actie 4 halen 3 betalen), en ik had hier ooit op bokt een tabel gevonden waarin stond dat Horseflex het hoogste gehalte glucosamine bevatte, van het soort dat het beste wordt opgenomen door het lichaam. Volgens mij bevat Glucohorse ook geen MSM.. MSM is een zwavelverbinding wat ook goed schijnt te werken

Mondesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:18

Ik heb glucohorse en daarna artisport gebruikt. Glucohorse is goedkoper maar daar
Zit alleen glucosamine in...
Andere producten zijn weer duurder...

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:18

Ik heb net met mijn dierenarts gebeld over de stijfheid van mijn paard, die ik relateer aan de overvulling van z'n spronggewricht waarvoor ik vorig jaar al een keer op de kliniek ben geweest en waarbij op de foto een lichte vorm van spat werd geconstateerd. Mijn paard loopt goed, maar de laatste weken met opstarten wat stijf, wat volledig verdwijnt na het losrijden.

Ik wou eigenlijk weten of hij me aan zou raden preventief al naar iets van spatbeslag te grijpen (mijn paard staat achter heel laag op z'n verzenen en z'n hoef groeit meer naar voren, waardoor hij qua slijtage van de hoef wat achterover zou kantelen als hij geen ijzertje had)

Nu vond hij spatbeslag te snel omdat hij die overvulling met spat niet helemaal vond rijmen met die stijfheid. Nu kwam hij dus met het voorstel om wat bij te voeren, hij zou het klaar zetten, maar als ik hem goed verstond had hij het over Glucohorse. Zou goed zijn voor de (aanmaak van ?) gewrichtsvloeistof; maar ik twijfel ontzettend of het nut heeft zoiets bij te voeren?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:23

Ik gebruik ook horseflex. Niet omdat die van mij artrose heeft, maar alvast ter voorkoming. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen. daarbij zit er ook iets in wat ook weer pezen etc versterkt.
Ik kan dus niet zeggen of het werkt of niet omdat die van mij gewoon gezond is, wel is het algemeen bekend dat glucosemine goed is voor de gewrichten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:57

Er is een keer een super uitgebreid topic geweest over glucosamine producten. Even kijken of ik het nog kan vinden........[VS] Glucosamine

coolpool11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:21

ik gebruik Devils Relief voor mijn paard met artose.
's avonds 25ml op zijn voer en na 1 week zie je het verschil al.

coolpool11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:22

nog een goed product is dat van Dr horse .
ruikt en smaakt naar appel gaat heel goed binnen bij mijn paard.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:25

coolpool11 schreef:
ik gebruik Devils Relief voor mijn paard met artose.
's avonds 25ml op zijn voer en na 1 week zie je het verschil al.

maar was daar nou iets niet mee ??? ergens vaag staat me wat bij....
in ieder geval zal het werken omdat duivelsklauw een natuurlijk pijnstiller is. Zit , dacht ik, ook in glucosamine speciaal van de groene os.

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:24

Iemand ervaring met de overstap van glucohorse naar horseflex?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:41

Glucohorse heb ik jaren gebruikt, maar behalve dat de leverancier er lekker aan verdiende merkte ik er niets van...
Volgens mij zijn de moleculen te groot om echt goed door te dringen en mist het daardoor volledig zn doel.

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:47

ik gebruik glucosamine van de kruidvat :)
je moet vooral kijken naar de basis, synthetische glucosamine doet NIETS alleen die uit schaaldieren werkt.
Ik heb op alle sites vergeleken en gekeken en met een hoop rekenwerk ben ik voor minder dan 10 euro pm klaar :) en het helpt als een trein.
als je het "recept" wil weten pb je maar

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:06

Ik gebruik sinds 1.5 jaar Equine Corta-flx voor zowel mijn paard als ook de hond. Ingeval van beide ben ik beslist tevreden. Ik heb in 1e instantie voor dit merk gekozen omdat het vloeibaar is. De meeste producten zijn in poedervorm en dat verrekt mn paard te eten.
Ook heb ik het nog aan een 27 jarige gevoerd, doet het er goed op, maar baasje vind het te kostbaar en wil dr dus mee stoppen. Kosten zijn circa € 75,= per maand.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:08

Ik ken beide merken niet, heb alleen ervaringen met Primeval Gelatinaat in combinatie met glucosaminepillen en met Arthro Gold. De eerste combi wordt hier al 5 jaar gegeven aan een volbloed van 20 met arthrose graad 3. Ik weet natuurlijk niet hoe hij gelopen zou hebben als zijn sportcarriere doorgezet was mét en hoe hij recreatief gelopen zou hebben zónder supplementen, maar feit blijft wel dat de DA hem nog 2 à 3 actieve jaren gaf, en hij nu toch alweer 5 jaar meedoet :) .

Arthro Gold (heet nu geloof ik Arti Gold?) werd voorgeschreven door de OCD chirurg Tom Mariën (Global Medics) aan de Oldenburgse jaarling hier, die geopereerd was aan OCD chips. Volgens hem (maar ja.... die praat uiteraard ook voor zijn eigen toko) zou gelatinaat en glucosamine níets uithalen bij artrose paarden omdat de dosering werkzame stoffen veel te laag zou zijn. Alleen stoffen die lichaamseigen geproduceerd worden, zoals chonditrine wat wel in Arthro Gold zit, zou helpen.
Maar die emmers kosten zo schreeuwend veel geld dat we daar, na de OCD revalidatie, toch maar gauw mee gestopt zijn en weer verder zijn gegaan met gelatinaat / glucosamine!