ik heb eind augustus 2010 een paard gekocht,een bonte merrie van 6 jaar,vanaf dag 1 is ze stevig tot dik volgens sommige!
ik heb der zelfs een keer laten opvoelen voor de zekerheid..
ik weet namelijk niks van haar achtergrond af.
bij ons op de manege word kuil gevoerd in het begin at ze dat haast niet,wij zijn toen hooi gaan voeren van ons zelf en dat at ze wel!
verder krijg ze suikervrij museli,wat peen en wat komkommer.
en afentoe een boterham,appeltje of mandarijntje?
in mijn ogen is komkommer en peen alleen maar vocht??!
ze krijgt over 3x verspreid een kilo biks per dag!
rijden doen we elke dag een uur en ze gaat een half uur tot uur de buitenbak in om lekker der ei kwijt te kunnen ( wij hebben vanuit de manege zelf geen weiland overdag tot beschikking enzo!)
in de loop der tijd zijn we er achter gekomen dat zij bij elke hap hooi gaat drinken,dus ze maakt der hooi in de mond nat zeg maar.
waardoor zij dus enorm veel water binnen krijg en soms ook echt een ''water buik'' heb!
dus zijn we weer kuil gaan proberen wat ze nu btw heerlijk vind hierbij sopt ze veeeel minder!
nou kwam ik er deze week achter dat ze eiwitbulten heeft?? van de kuil neem ik aan?? grazen doet ze niet?
de 1 zeg haal de museli weg daar zit mais in en daar word ze dik van?
de ander zeg dat ze dik word van kuil?
weer anderen zeggen dat hooi en kuil vrijwel op hetzelfde uitkomt?
mijn vraag/probleem is dat ik van een hoop mensen hoort dat ze bagger vet zou zijn maar niet al te veel mager moet worden want ze zou stevig gebouwd zijn.. ik vind dat er wel iets af mag maar bagger vet vind ik er niet!
ik weet niet meer wat ik der moet voeren eigenlijk..
mijn vraag is heeft iemand hier tips voor of ervaring mee?
zoja dan hoor ik ze graag!
foto's van deze week :

Groetjes Deborah!