ik ken het verschil er niet echt tussen ...

wie kan mij helpen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kaspar schreef:Bevat voordroog ook meer voedingwaarde dan hooi?
biancavos schreef:voordroog zit in plastic verpakt en hooi niet..
Paul11 schreef:Voordroog kuilgras, wordt na het maaien op het land gedroogd tot een droge stof gehalte van tussen de 30% ( koeienkuil) en 75 %, voor paarden zien we het liefst hele droge voordroogkuil ( tussen de 55 en 75 % droge stof )
Citaat:Afhankelijk van de weersomstandigheden en de hoeveelheid vocht in het kuilgras ligt het suikergehalte ook lager, omdat een deel van de suikers immers in zuren wordt omgezet.
anneliesdj schreef:Maar behalve afwisseling geen (medische) reden?
Embe schreef:Citaat:Afhankelijk van de weersomstandigheden en de hoeveelheid vocht in het kuilgras ligt het suikergehalte ook lager, omdat een deel van de suikers immers in zuren wordt omgezet.
Kan ik een hoefbevangenheidgevoelige pony dan beter voordroog geven? Tot nu toe juist hooi gegeven (het liefst grofstengelig) juist om de suikers... De stal waar ik nu sta, voeren ze voordroog en hooi. Maar voor hooi moet je bijbetalen. Doe ik graag hoor, maar als voordroog eigenlijk beter is dan is het weer zonde.
Embe schreef:Citaat:Afhankelijk van de weersomstandigheden en de hoeveelheid vocht in het kuilgras ligt het suikergehalte ook lager, omdat een deel van de suikers immers in zuren wordt omgezet.
Kan ik een hoefbevangenheidgevoelige pony dan beter voordroog geven? Tot nu toe juist hooi gegeven (het liefst grofstengelig) juist om de suikers... De stal waar ik nu sta, voeren ze voordroog en hooi. Maar voor hooi moet je bijbetalen. Doe ik graag hoor, maar als voordroog eigenlijk beter is dan is het weer zonde.
anneliesdj schreef:Caballos schreef:Eigenlijk aan ieder paard zou ik hooi geven ipv voordroog/kuil!
Waarom?
Caballos schreef:Ken een hoop paarden die niet tegen voordroog kunnen, ken niet 1 paard die niet tegen hooi kan.