ik zet het altijd in de voerbakken klaar, een zon kwart voerschep pulp en dan net zoveel water erbij tot dat de pulp onderstaat, en kan weken. Ik geeft het ´s avonds met muesli erdoor.
mariska32
Geplaatst: 25-09-10 09:18
Isaura schreef:
en hoe vaak voeren jullie het ?
niet.
Paintlinger
Geplaatst: 25-09-10 09:18
Ik doe 1 schep pulp op (bijna) een volle emmer heet water........... Dan weet je zeker dat het goed geweekt is.
Isaura
Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-10 09:19
Paintlinger schreef:
Ik doe 1 schep pulp op (bijna) een volle emmer heet water........... Dan weet je zeker dat het goed geweekt is.
wrm gebruik je warm water ?
LADPR
Geplaatst: 25-09-10 09:20
Ik heb een kleine schep (klein paardje) dus geen idee hoeveel je krijgt met een normale bikschep. Ik heb dan genoeg voor twee dagen. Langer moet je niet willen bewaren.
Ik maak elke voerbeurt het eten voor de volgende beurt klaar. Dus bietenpulp zet ik een halve dag van te voren klaar. Houd er rekening mee dat het 5x zoveel vocht opneemt.
Ik geef maar heel weinig, een koffiebekertje per keer (ongeweekt) hier doe ik dan een scheut water bij en dan heb ik de volgende voerbeurt een laagje water erop staan. Op deze manier heb je altijd vers voer.
Warm of heet water versnelt het wellings proces.
Marei
Geplaatst: 25-09-10 09:28
Ik doe s'avonds een bodempje = 2 handjes pulp in de emmer,daar zet ik tot net onder de helft koud water op en doe er ook een scheut olie bij. De volgende ochtend krijgt hij daar de helft van en die middag avond de tweede helft.Dan maak ik gelijk weer nieuwe voor de volgende dag.
Paintlinger
Geplaatst: 25-09-10 09:30
Isaura schreef:
Paintlinger schreef:
wrm gebruik je warm water ?
Dan weekt het sneller.......... dan is het met een uurtje klaar voor gebruik. (nog wel een beetje heet alleen).