Zoutstenen

Moderators: C_arola, Coby, Dyonne, Pistasche, Apple, Nicole288

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

QueenD

Zoutstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 09:33

Wat ik mij al geruime tijd afvraag, het paard van mijn zus (Arab) is helemaal verslingerd aan zoutsteen en lijkt alsof het voor hem een super suikerklont is. Maar omdat hij nogal aardig aan de maat is lijkt mij dit toch niet echt goed. Voor ons is teveel zout slecht maar hoe zit dat bij paarden ??

MiniLoe

Re: Zoutstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:38

ik gebruik een hymalaia steen, hier gebruiken ze minder van dan een zoutsteen.

zit er een smaakje aan de zoutsteen toegevoegd die het aard erg lekker vind?

misschien een d.a er eens naar laten kijken waarom het paard zo een grote zoutbehoefte heeft

<3 Mijn shet is liever dan lief.... zoeter dan zoet... hij kan er niets aan doen maar blijft voor altijd een boef <3
MiniLoe @ [ITP] Hop hop Shetty Minime heeft de zomer in de kop
[SPR-ITP] Vlieg mee met onze pret shet
[ITP] Shet Minime geeft bokt een kleurige kijk in zijn klerenkast

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 18:15

Nou dat is is een hymalaya liksteen, alsof het een koekje is. Verder mankeert er niets aan het paard.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:49

oh apart, bij mij gingen andere likstenen sneller dan de hymalaia steen, maar mn shet gebruikt daar ook meer van dan bv mn welsh, dus verschilt ook per pony of paard.

drinkt hij door dat zout niet ook mega veel? of word hij zwaar getrained? dan verliezen ze ook veel zout in hun zweet dus vult ie het zelf maybe weer aan door veel van die steen gebruik te maken?

kan ook dwangmatig worden door veel op stal staan (verveling)?

<3 Mijn shet is liever dan lief.... zoeter dan zoet... hij kan er niets aan doen maar blijft voor altijd een boef <3
MiniLoe @ [ITP] Hop hop Shetty Minime heeft de zomer in de kop
[SPR-ITP] Vlieg mee met onze pret shet
[ITP] Shet Minime geeft bokt een kleurige kijk in zijn klerenkast

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 19:33

Nee zwaar getrained al helemaal niet, sterker nog hij weet niet eens meer wat een zadel is :D . Ja vreemd is het wel dat ie zoveel zout likt maar als het voor ons niet goed is hoe zit dat dan met dieren, de verhouding paard/mens liggen anders ja, maar toch. Zou het kunnen dat ie daardoor veel vocht door vast blijft houden ??

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:05

Teveel zoutsteen is niet erg , maar de mijne likt superveel aan mijn handen en daarom mik ik altijd een beetje zout over zijn biks :# de overheid zweten ze weg :):) ik hang geen zoutsteen want die sloopt hij door eraan te bijten en ik heb ook een leuk koekjesresept. :)ddd een wortel appelstroop en parnermeel de wortel in stukjes snijden en mengen tot bolletjes kneden en in de oven :wow: :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:47

Omdat dit een topic uit 2010 is en er ondertussen recentere topics zijn over dit onderwerp komt hier een slotje.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten