NIEUW Havens Natural Balance

Moderators: Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne, Pistasche

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

NIEUW Havens Natural Balance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 11:38

NIEUW: NATURAL BALANCE

een unieke melassevrije muesli

De laatste tijd is er veel navraag voor melassevrije en suikerarme producten, aangezien voor verschillende paarden- en ponyrassen een teveel suiker in de voeding voor problemen kunnen zorgen, zoals insulineresistentie en gevoeligheid voor hoefbevangenheid.

Daarom heeft HAVENS een nieuwe muesli ontwikkeld: Natural Balance - een product met vele unieke eigenschappen en brede inzetbaarheid.

Zonder toegevoegde suikers en geheel melassevrij.
Want ook de vitaminen-mineralenkorrel is geheel zonder melasse geproduceerd! Hierdoor is de Natural Balance ideaal voor paarden die gevoelig zijn voor suikers, melasse en hoefbevangenheid. Het suikergehalte van de muesli is 2,8% (melasse: 0%). De suikers zijn van nature aanwezige suikers in de grondstoffen.

Optimale omega 3/6 verhouding.
Omega 3 vetzuren zijn essentiële vetzuren die in de juiste verhouding met omega 6 positief kunnen bijdragen aan de gezondheid, verbetering van vruchtbaarheid, weerstand, hoefkwaliteit, glans en prestatievermogen van paarden en pony’s.
Afbeelding

Met extra vezels.
Het hoge vezelgehalte en de grove structuur van deze muesli zorgen voor een optimale speekselproductie. Speeksel neutraliseert pH schommelingen die worden veroorzaakt door voeding. Hierdoor is de muesli zeer geschikt voor paarden die gevoelig zijn voor maagzweren of onderhevig zijn aan stress.

Bevat het oergraan spelt.
Glucosamine welke wordt aangetroffen in dinkelspelt is een van de bouwstenen van kraakbeen en is belangrijk voor soepele en veerkrachtige gewrichten. Hierdoor is Natural Balance geschikt voor paarden met artrose.

Bevat knoflook.
Knoflook is van oudsher een van de meest gebruikte kruiden vanwege de vele positieve effecten op de gezondheid. Het is tevens zeer geschikt voor paarden die last hebben van vliegen, muggen, dazen en andere insecten.

Havervrij.
Ideaal voor paarden met een haverallergie en nerveuze en temperamentvolle paarden en pony's.

Afbeelding

.
Doordat deze gevarieerde muesli zeer geconcentreerd is qua energiegehalte en vitaminering, hoeft je veel minder te voeren om je paard of pony van alle belangrijke voedingsstoffen te voorzien. En omdat je weinig voert, krijgt je paard zelfs nog minder suikers binnen!

Natural Balance is vanaf heden verkrijgbaar via het regionale netwerk van verkooppunten.

Afbeelding

Zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen is er nieuw paarden voer van Havens op de markt gebracht.
Wie van jullie gebruikt het?
Wat zijn jullie ervaringen?
En wat betalen jullie voor een zak?

Ik ben nl aan het denken om over te stappen op dit voer!

"Het hoofd van een welsh Cob, de actie van een Hackney en het lange haar van een Shire"......Balou?
http://www.depaardenbazaar.be

_Jessie

Re: NIEUW Havens Natural Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:40

Ik heb ook naar dit voer staan kijken.
Nu heb ik Marstall geprobeerd en daar werd maar paard helemaal gek van. Duf, jeuken en liters veel drinken.
dit voer leek er heel erg veel op dus durfde het niet aan om het te proberen.
Moet er wel bij zeggen dat mijn paard super gevoelig is voor de kleinste veranderingen in seizoen en gras enzo.
Hij krijgt nu strucomix van cavalor. Dat gaat super.

I am always doing that which I cannot do, in order that I may learn how to do it. Pablo Picasso.

NIEUWE CANON 5D M2 te koop wegen overcompleet. Maar 8438 clicks, in nieuwstaat!
http://www.bokt.nl/markt/ad/368824/nieuwe-canon-5d-m2-maar-8438-clicks

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:47

Volgens mij kost een zak tussen de 13-15 euro, durf het niet met zekerheid te zeggen.

Heb er een proefzakje van, hij lust het in ieder geval wel :D Voer nu Cavalor.

Mijn stalgenootje stapt er als het goed is op over deze winter, ik twijfel nog een beetje.

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:51

er zit in dit voer heeeeeel erg veel zetmeel 36,7%, dit word ook omgezet in suikers..

806.7 goedgekeurde km's klasse III+3=klasse 4 startgerechtigd

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:54

Hmm, ik ga eens vergelijken met het voer wat ik nu heb. Ik heb Marstall maar mijn pony vind het niet te eten. In het begin ging het wel maar werd steeds minder. Nu staat ze een beetje om zich heen te kijken en te vragen wanneer ze echt voer krijgt terwijl de emmer voor haar neus staat. Alleen balen dat er knoflook door heen zit. Daar zit ik nou net niet op te wachten.

Mar_ waar heb jij het proefzakje vandaan?

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:56

wat voer je nu?
je kan het opzoeken op voervergelijk.nl

806.7 goedgekeurde km's klasse III+3=klasse 4 startgerechtigd

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:57

biancavos schreef:
er zit in dit voer heeeeeel erg veel zetmeel 36,7%, dit word ook omgezet in suikers..

inderdaad verhouding suiker/zetmeel is juist belangrijk

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:04

Ik heb er vandaag naar gevraagd, en ik vond het heel duur. Een zak van 17,5 kilo zat rond de 15 euro... dat vind ik toch een beetje te gek. Volgens mijn voerhandel was het ongeveer hetzelfde als de nature's best van Pavo.

Nothing lasts forever but the earth and sky

[IM] Slaap lekker lieve schat!

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:13

biancavos schreef:
wat voer je nu?
je kan het opzoeken op voervergelijk.nl

Voor mij? Ik heb Marstall naturall nu. Ik zal daar eens kijken. Dank je.

Petra_O schreef:
Volgens mijn voerhandel was het ongeveer hetzelfde als de nature's best van Pavo.

Natures best is marketing lucht. Vergelijk de suikers maar eens met bv de suikers in Havens muesli zonder haver. Daar zit minder in terwijl ze daarbij niet zeggen dat het arm in suiker is. En als ik extra structuur wil gooi ik zelf wel een paar handen luzerne door de muesli. Scheelt euries. ;)

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:14

Sybelle schreef:
Hmm, ik ga eens vergelijken met het voer wat ik nu heb. Ik heb Marstall maar mijn pony vind het niet te eten. In het begin ging het wel maar werd steeds minder. Nu staat ze een beetje om zich heen te kijken en te vragen wanneer ze echt voer krijgt terwijl de emmer voor haar neus staat. Alleen balen dat er knoflook door heen zit. Daar zit ik nou net niet op te wachten.

Mar_ waar heb jij het proefzakje vandaan?

Bij mijn schoonvader ;)

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:16

Ik heb een proefpakket gekregen een paar weken terug, vond het er fijn uit zien/ruiken/voelen. Paard vond het ook erg lekker. Heb er naar gekeken bij de voerhandel hier, maar die hadden het nog niet. Maar ga zeker een zak halen!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:19

Petra_O schreef:
Volgens mijn voerhandel was het ongeveer hetzelfde als de nature's best van Pavo.

Natures best is marketing lucht. Vergelijk de suikers maar eens met bv de suikers in Havens muesli zonder haver. Daar zit minder in terwijl ze daarbij niet zeggen dat het arm in suiker is. En als ik extra structuur wil gooi ik zelf wel een paar handen luzerne door de muesli. Scheelt euries. ;)[/quote]

Ik ben inderdaad ook geen fan van de Nature's best. Ik geef nu Havens kruiden reform, maar ik vin het voer erg duur worden, dus ik ben aan het rondkijken voor iets anders waar mijn haf het ook goed op doet. Havens Natural Balance wordt het dus duidelijk niet.... Ik denk nu aan Pavo Cerevit. Havens Muesli zonder haver is ook nog een optie, maar die eet ze minder graag.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:26

Jammer van de hoge % zetmeel en ook jammer dat er knoflook in zit.........

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:08

biancavos schreef:

Dat is dan ook raar dat ze het als 'suikerarm' en 'goed voor hoefbevangenpaarden' verkopen als het nog steeds zo'n hoog percentage is of ben ik nu gek?? Vind het wel zonde.

Doet mij idd denken aan Natures Best, of de andere voeders die ik heb gehad. Deze heb ik nog niet geprobeerd, maar ben nu net over op ander voer, eerst dat proberen.

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:18

Ik voer nu natures best, mijn paard doet het er wel goed op, maar ze krijg niet zo veel, driekwart op een dag. Ik heb een zeer heet paard, wat zijn dan goede alternatieven zonder dat mijn portemonnee erg te lijden heeft?

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:23

Pfff, door al die musli's zie ik door de bomen het bos niet meer! Elk merk claimt dat ze het beste voer produceren...
Mijn bijrijdpaard krijgt havens sportmusli (oranje met witte zak), het zal wel aan mij liggen maar ik merk geen verschil als ze een andere soort musli krijgt.

Toos paardloos :(

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:39

kleinvosje schreef:
Ik voer nu natures best, mijn paard doet het er wel goed op, maar ze krijg niet zo veel, driekwart op een dag. Ik heb een zeer heet paard, wat zijn dan goede alternatieven zonder dat mijn portemonnee erg te lijden heeft?

Havens muesli zonder haver is niet heel duur. Prima spul voor paarden die snel dik en heet worden.

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:40

Ok, dan ga ik dat maar eens proberen. Is het wel een beetje te vergelijken met Natures best qua afwisseling, dus veel verschillende dingen erin?

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:43

Dat niet echt. Ik vind het een beetje een 'saaie' muesli. Je kunt er natuurlijk wel een beetje lucerne oid doorheen mengen. Ik ga het denk ik toch ook maar weer voeren. Paard deed het er altijd best op, maar ik ging toch maar weer voor een duurdere muesli die er smakelijker uitzag. Puur psychisch natuurlijk... Paard eet het ook best, maar is razend op kruidenmuesli.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:43

Tancreda4 schreef:
biancavos schreef:

Dat is dan ook raar dat ze het als 'suikerarm' en 'goed voor hoefbevangenpaarden' verkopen als het nog steeds zo'n hoog percentage is of ben ik nu gek?? Vind het wel zonde.

Doet mij idd denken aan Natures Best, of de andere voeders die ik heb gehad. Deze heb ik nog niet geprobeerd, maar ben nu net over op ander voer, eerst dat proberen.

inderdaad...het is maar dat je het door hebt...

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:52

Ik voerde mijn paard altijd alleen kentucky lite en daar doet ze het goed op echter ze is een zinnige eter en eet wanneer ze zelf wil en eet lang niet alles op. Nu ik sinds 2 weken het voer veranderd heb in een halve balance en 1 kilo kentucky lite eet ze stukken beter en is vrijwel de bak weer helemaal leeg ( op wat gruis en klein beetje na) Ik was ook bang voor de knoflook omdat ze dan het niet op zou eten.
( krijg er ook met geen mogelijkheid iets van supplementen of medicijnen in) De knoflook ruik je echter niet. Ik vind het er verder goed en fris uitzien, voelt goed, niet plakkerig ofzo en het belangrijkste is dat mijn paard het lekker opeet.

De prijs is wel wat minder zit hier op € 15,00.

Ik ga zeker door met het voeren hiervan.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:55

ik wilde het aanschaffen .. maar heb het niet gedaan vanwege de hoge zetmeel gehalte
mijn pony zet erg snel aan dus dit zou dan juist funnest zijn voor hem

ik voer havens coolmix musli 4% suiker -zetmeel 33% is ook vrij hoog
daar doet ie het gelukkig super op :D

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:27

Ik ben ook een beetje aan t rondkijken en voer is aardig prijzig aan het worden. Op dit moment voer ik Equiral Stud en dat gaat goed. Toevallig was ik vorige week bij Welkoop en zag daar Subli liggen en de prijzen daarvan zijn zoveel lager dan het reguliere. Rond 7 euro voor bix, diverse soorten, en muesli's rond een 10-tje dan heb je wel 20 kilo zakken, maar toch. Is iemand hier die Subli voert ? En wat doe je met je paard, wedstrijden of recreatief, is het geschikt voor de westernsport ??
Ben erg off-topic geloof ik :D maar de Havens NB ga ik denk ik niet voeren, misschien wel de Derby brok en Coolmix.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:35

subli zonder doet mijn paard het goed op, structuurmuesli zat hij onder de bulten! Dus dat raad ik je af.

al die muesli's lijken inderdaad op elkaar!

Ik weet t ook niet meer hoor

niets hoeft, paarden wel

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 18:38

Nou jij zegt het, ik denk het :D . Dit is beter dan dat en ik ben onderhand het spoor bijster :( . Hetzelfde heb je ook met honden, kattenvoer etc.