equi nervo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

millie1

equi nervo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 10:29

Beste allen,

Sinds 6 weken heb ik een nieuw paard echt een lieverd niet heet maar wel een stresskip.

De merrie is 7 jaar is nooit verhuist tot dat de oude eigenaar haar weg deed. Ze is toen in 6 weken tijd 6 x verhuist waaronder ook 3 keer bij mij. Toen ik op stal kwam kreeg ik te horen dan Isa stond te weven maar dat deed ze nooit ook niet bij de oude eigenaren. Ik helemaal in de stress want ik wilde niet dat ze hier een gewoonte van ging maken. Ik heb haar lekker laten staan en equi nervo bij gevoerd 1 x daags 2 weken lang en het weven is over ze is helemaal relax.

Equi nervo heeft haar net even wat meer rust gegeven om alles wat ze heeft meegemaakt te verwerken. nu is het een heel ander paard.

Misschien ook een tip voor anderen met z'n probleem.

laliz

Re: equi nervo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 11:24

Fijn dat je paard niet meer weeft.
Nooit geweten dat je dat m.b.v. voer kon oplossen. Zitten daar kalmeringsmiddelen in o.i.d. en hoe doet ze het als je van het voer afhaalt?

millie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 15:28

Ik denk dat je een echte wever er niet mee vanaf helpt.

Maar dit paard heeft zoveel verhuis stress gehad dat ze het daardoor deed. Ik wilde niet dat ze het weven lekker ging vinden dus staat ze van 6 uur sochtens tot 9 uur savonds op de het land en snachts binnen. Straks worden de dagen op stal langer dus dan wil je dat niet hebben.

ze is er nu al 1 week vanaf en nog steeds helemaal goed.

Revanches

Re: equi nervo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 17:28

RT-->VS.