Nerveuze shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bibi_vA

Nerveuze shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 19:08

Vandaag de veearts laten komen omdat een van onze shetten de laatste tijd zo liep te "blazen". Net of ze het benauwd had. Er blijkt niets met haar aan de hand te zijn, maar ze is wel extreem angstig. Ze is 10 jaar, bij ons geboren, dus ik heb haar al haar hele leven. Vorig jaar hebben we geprobeerd haar te laten dekken, wat een complete mislukking was! Ze vond het doodeng en liet zich ook niet dekken. Ik denk dat ze daardoor angstig naar vreemden is geworden. De veearts raadde homeopatische druppels aan.

Nu mijn vraag: heeft iemand daar ervaring mee en welke hielpen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:12

Niet voor een soortgelijk geval, maar heb hele goede ervaring met de samengestelde druppels van marleen_usar hier van bokt!!!

Heel veel succes met je beestje!!

cyn23

Re: Nerveuze shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:15

ik kan je niet helpen maar dr is een man die in het paard kan kijken wat er aan de hand is en die kan het echt zien en weet dus wat er dan aan de hand is

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:18

SMP -> VS

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 19:18

Ik heb mijn tinker door een osteopaat laten behandelen, bedoel je dat?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:22

je kunt bach remedie proberen,dat zijn ook druppels
als je de zoekfunctie gebruikt hier op bokt vind je er wel wat info over

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:21

Is het niet veel verstandig om met dat dier te gaan trainen zodat ze haar vertrouwen weer een beetje terug krijgt, of in elk geval proberen om het probleem op te lossen (dat waardoor ze nervues is geworden) en niet de symptomen (=de nerveusiteit) te bestrijden...

emmatje_ly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:52

ik heb dat ook gebruikt voor mijn pony want hij beet me en viel me aan
je moet eens gaan naar een henksenwinkeltje en vragen of dat ze bach bloesems willen uitpendelen: ze pendeld bach bloesems uit dat voor je paard (: pony) goed zijn

mijn pony is wel rustiger en hij heeft dat maar enkele keren moeten nemen

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 13:48

Kan het niet een probleem met de lever/nieren zijn? Een verkeerde voeding kan leiden tot angst en nerveusiteit bij paarden. Een ostheopaat langs laten komen kan misschien een uitkomst bieden. Zelf erg te spreken over Ulke van Meeteren, hij ontdekte ook een stofwisselingsprobleem bij mijn paardje. Een kruidenkuur was voldoende. Ze is nu veel rustiger geworden!

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:37

Heb met mijn eigen dieren zeer positieve ervaringen met bach bloesem remedies. Om er zelf meer vanaf te weten, heb ik niveau 1 en een extra workshop voor dieren gevolgd. Een angstige kat van ons heeft heel veel baat bij bepaalde bloesems. Mocht je meer willen weten, neem dan even contact op via pb. Praat wat makkelijker. In ieder geval veel succes ermee...

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:46

Als de DA homeopatische druppels aanbeveelt, kan hij je toch ook vertellen welke het beste zijn voor jouw pony?!? Verder deel ik de mening van Troi: ga met je pony aan de slag om iets te doen aan de oorzaak van de nerveusiteit!

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 12:19

Zoals ik al in mijn opening meldde, denk ik dat ze een stuk angstiger is geworden na het dekken, dat was achteraf gezien nogal traumatisch voor haar. Om haar wat rustiger te laten worden, vooral de onrust van binnen, denk ik dat "druppeltjes" kunnen helpen. Ga me verdiepen in de bach-bloesems.