merk aan hem dat hij de laatste tijd ietwat 'mat' aanvoelt tijdens het rijden, niet zo energievol als voorheen, nou zou je zeggen het is warm... dat klopt, maar ook voor deze warme periode was hij al enige tijd zo.
aangezien hij ook soms overmatig zweet, ondanks dat ik extra stap-pauzes inlas tijdens de training heb ik het idee dat hij die tekorten die hij verbrand niet voldoende kan aanvullen.
Ook word hij nooit echt dik, nu heb ik hem gelukkig eindelijk enigszins rond(voor zijn doen) maar er zit geen grammetje teveel op hoeveel voer je er ook in gooit of al laat je hem dag en nacht buiten staan.
Verder hij heeft een Himalaya liksteen in de stal hangen waar hij weinig tot niets mee doet. en krijgen ze voer van Equiral, brok en muesli, aantal keer per dag 1e kwaliteits hooi, staan meerdere uren in het land, 's nachts op stal.
We trainen zo'n 4 tot 5x per week, en 2 dagen heeft ie echt helemaal vrij, training is gewoon normaal niet extreem zwaar, en verschilt per keer van duur.
Oja, paard is net 6 jaar geworden.
Nou was ik wat op de site van de paardendrogist aan het lezen en kwam ik bij bovenstaande producten terecht.
- Pavo E-lyte
- NAF Electrolyten
- NAF Electrolyfe
Mijn eigen 1e voorkeur zou zo uitgaan naar de pavo e-lyte, puur omdat ik goede ervaring heb met supplementen van pavo, maar er lijkt daar ook het meeste in te zitten, al zitten er ook bepaalde dingen niet in wat bij de pure elektrolyten wel weer zit.... moeilijk.
iemand ervaring met bovenstaande, en zou het wellicht zinvol zijn zoiets bij te voeren?
mocht je nog andere ideeën hebben wat hier niet bij staan is ook altijd welkom

ben ook van plan mij nog even bij de paardendrogist zelf te laten informeren, maar alvast wat ervaringen en informatie inwinnen is natuurlijk nooit weg