Schrale rug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Schrale rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 23:39

Ik heb even een vraagje over m'n Shettie :+:

Sinds de winter is hij wat magerder geworden, omdat m'n Fries zijn hooi op at. Hier zijn we uiteindelijk achter gekomen en gelukkig konden we ervoor zorgen dat hij toch zijn hoeveelheid ruwvoer binnen kreeg.
Naast het hooi kreeg hij ook een halve schep muesli.

Nou is tot nu toe nog steeds z'n rug vrij schraal. Het begint al wat beter te worden. Bij z'n buik en billetjes issie al lekker vol, maar je blijft z'n ruggengraad voelen.
Ik heb al veel nagedacht en gezocht etc, maar ik kom er maar niet uit hoe ik dit op kan lossen. Hij heeft dit ook nog niet eerder gehad.

Hij is ontwormd en wordt binnenkort weer ontwormd, al ga ik er niet vanuit dat dat het is.

Weten jullie wat het kan zijn, en hebben jullie tips om z'n ruggetje weer wat voller te krijgen? Dan hoor ik 't graag!!

Nicole288

Re: Schrale rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:27

SMP -> VS

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:29

Het kan ook helpen om Zemelen bij te voeren, dat is niet zo energierijk, maar ze worden er wel wat dikker van ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:33

zoals ik het lees heeft jou shet z'n spieren afgebroken om zich deze winter warm te houden. Een volle ruglijn ga je vnl bekomen door hem aan het werk te zetten: bijgezet longeren zodat hij z'n rugspieren gebruikt en eventueel wat eiwitrijker voer, zoals luzerne. Hoewel opletten, want shetten krijgen snel teveel voedingsstoffen binnen en zijn over het algemeen eerder te dik dan te mager of op gewicht...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 15:25

Das inderdaad een hele goeie! Zo had ik er nog niet over nagedacht ;)
Een vriendin van mij heeft al aangeboden om met 'm te gaan fietsen enzo.. Dus die wil ook vast wel longeren.

Hij krijgt nu per dag weer een halve schep muesli, daar lijkt hij ook goed op te reageren.

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:06

petitparis schreef:
zoals ik het lees heeft jou shet z'n spieren afgebroken om zich deze winter warm te houden. Een volle ruglijn ga je vnl bekomen door hem aan het werk te zetten: bijgezet longeren zodat hij z'n rugspieren gebruikt en eventueel wat eiwitrijker voer, zoals luzerne. Hoewel opletten, want shetten krijgen snel teveel voedingsstoffen binnen en zijn over het algemeen eerder te dik dan te mager of op gewicht...

Inderdaad de spieren van de rug moeten weer aan het werk, bouw dit langzaam op, je kan dit niet oplossen met voeding alleen met training.