Marstall muesli's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:08

Kan ik vanmiddag wel doen, moet toch al langs het postkantoor. PB je adres even. :)

Anoniem

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 18:18

Het was een succes door de speedibeet..

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:55

Dat dacht ik wel :D

Mijne heeft het vandaag ook weer door de speedibeet gehad omdat zn darmen weer wat van slag zijn.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:20

Vraagje over de Sinfonie. Vandaag een zak gehaald ipv de Optimal die hij normaal krijgt. Ik kan alleen nergens duidelijk vinden of de Sinfonie een normaal krachtvoer is of als supplement moet worden gezien. Iemand die dit weet?
Hij kreeg 400 gram Optimal en ben van plan om 500 gram Sinfonie te gaan voeren.

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:30

Mara2000 schreef:
Vraagje over de Sinfonie. Vandaag een zak gehaald ipv de Optimal die hij normaal krijgt. Ik kan alleen nergens duidelijk vinden of de Sinfonie een normaal krachtvoer is of als supplement moet worden gezien. Iemand die dit weet?
Hij kreeg 400 gram Optimal en ben van plan om 500 gram Sinfonie te gaan voeren.

Ik heb een tijd geleden contact gehad met marstall hierover. Ik voerde destijds faser light en force. Ivm ondersteuning verharen had ik gebeld of dit erbij gemengd kon worden. Force weg laten omdat het anders teveel aan vitamines enz werd. Ze krijgen het dus nu als supplement bij de faser light. Er zit wat ik goed begrepen heb alles in

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:12

Ok, als ik je goed begrijp hoef ik er dus niets bij te voeren, ook de Force niet. Hij krijgt het maar 1 maand, daarna wil ik de Exzem eens proberen. Als afwisseling op de Optimal.

mirim

Berichten: 4418
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:05

Het is dan wel afhankelijk van de hoeveelheid die je voert.
Anders kun je alsnog force bijgeven om te voorzien in alle vitaminen en mineralen.
Zelf gaf ik twee maal per jaar een kuur sinfonie . Ik gaf dan een kwart schepje sinfonie bij zijn andere voer.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:32

mirim schreef:
Het is dan wel afhankelijk van de hoeveelheid die je voert.
Anders kun je alsnog force bijgeven om te voorzien in alle vitaminen en mineralen.
Zelf gaf ik twee maal per jaar een kuur sinfonie . Ik gaf dan een kwart schepje sinfonie bij zijn andere voer.


Ik geef ongeveer 500 gr pd, dat staat ook op de zak. Maar ik kan daaruit niet opmaken of hij dan voldoende vit./mineralen krijgt.

mirim

Berichten: 4418
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:10

Op de site kun je lezen dat het een aanvullend voer is. De aangegeven hoeveelheid is ‘ om bij te mengen’ zoals het er staat.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:27

Iemand ervaring met de marstall animo Muskel plus?

mirim

Berichten: 4418
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:07

Yep, ik.
Het is top.
Mijn paard werd er in eerste instantie wel vrij heet van, maar dat stabiliseerde na een dag of drie.
Het paard kon de training goed aan en herstelde goed na zware training.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:37

mirim schreef:
Yep, ik.
Het is top.
Mijn paard werd er in eerste instantie wel vrij heet van, maar dat stabiliseerde na een dag of drie.
Het paard kon de training goed aan en herstelde goed na zware training.


Gaf jij het voor of na de training? En hoe vaak per week?

mirim

Berichten: 4418
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 11:58

Een kwartier na de training.
Uitstappen en afzadelen rekende ik mee.
Ik gaf het dan met condicion , dus door zijn voer.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:28

mirim schreef:
Een kwartier na de training.
Uitstappen en afzadelen rekende ik mee.
Ik gaf het dan met condicion , dus door zijn voer.


Heb je hiervoor nog andere spiersupplementen geprobeerd? Ben benieuwd naar je ervaringen
Ik twijfel tussen de pavo muscle build en de marstal

mirim

Berichten: 4418
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:35

Nee, als dealer ( toen, maar door verhuizing naar andere kant van het land gestopt ) had ik enkel Marstall producten.
En nog staan mijn paarden op marstallvoer en supplementen, maar ik train niet meer en geef dus nu geen Amino Muskel plus meer.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:37

Ahh oké, jammer! Dan wordt het zelf maar de test aan gaan! Ik hoop dat hij de muscle build wel wilt eten.. de force spuugt hij uit

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 11:36

Mara2000 schreef:
mirim schreef:
Het is dan wel afhankelijk van de hoeveelheid die je voert.
Anders kun je alsnog force bijgeven om te voorzien in alle vitaminen en mineralen.
Zelf gaf ik twee maal per jaar een kuur sinfonie . Ik gaf dan een kwart schepje sinfonie bij zijn andere voer.


Ik geef ongeveer 500 gr pd, dat staat ook op de zak. Maar ik kan daaruit niet opmaken of hij dan voldoende vit./mineralen krijgt.


Antwoord gehad van de Marstall voedingsdeskundige. Ik hoef er geen vit. brok of ander krachtvoer bij te voeren

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:04

Hoi meiden, sorry dat ik het topic weer omhoog schop.
Ik heb een bijna 5 jarige merrie, nog niet beleerd en pas heel licht in het werk. Max 3x per week een kwartiertje aan de lijn met max 5 Min draf.
Helaas op het moment een lichte blessure door gek doen, dus écht geeeen energie nodig.

Het probleem: Ze is begonnen met schuren en enerme schilfering in de staart sinds ik Pavo Vital met Daily plus lucerne voer. Nu denk ik dus dat dat hierdoor komt.
Ik heb nog een emmer Marstal Force, is het slim deze zo te vervangen voor de Pavo vital?
En de lucerne, waardoor moet ik dit vervangen, ze is een moeilijk eter en zal de brokjes zeker niet los gaan eten.
Een ander advies voor een complete muesli met weinig energie is ook welkom incl de hoeveelheden. Het is een slungelige kwpner, bijna 5, rond de 165.

mirim

Berichten: 4418
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:06

Dan zou ik in jouw geval denken aan Vito.
Vito is zetmeel en suiker- arm/vrij.
Maar bevat wel de nodige hoeveelheid vitamine / mineralen en een aminozurenpakket.
Een jong paard heeft zeker behoefte aan wat extra’s in de groei en ontwikkeling .

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:20

Heel erg bedankt!
Kan ik dan de luzerne en de marstall Force achterwege laten, en dus enkel de Vito voeren?
En hoe veel raad je dan aan te gaan voeren?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:36

Ik zou sowieso de daily plus weglaten, want daar zit melasse in. Is geen ramp bij kleine hoeveelheid, maar als je paard er gevoelig voor is....

Vito is voor paarden die weinig tot niks doen en snel dik worden etc. Een ander voer is faser light.

Wil je geen muesli, kun je ook naar de wiesen fasern kijken of de wiesencobs, die kun je natmaken en wat Force of vital door doen.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:57

Oké dan stop ik ook perdirect met de Daily Plus. Maar de Vital, kan ze daar niet ook gevoelig voor zijn? De vital vindt ze overigens ook niet echt lekker...

Edit: Bij Faser Light zeker géén Force en bij Vito wel?
Zijn zowel de Faser als Vito vergelijkbaar/bruikbaar voor mijn paard?
En evt wiesenfasern voor extra volume?

Hoeveel muesli moet ik gaan voeren, ik ga geen 2/3 scheppen voeren :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:42

Balen, vanmorgen de Force in haar bak gegooid maar had ze nogsteeds niet op. Dat wordt hem dus niet.. Lijkt mij dus beter als ik een complete muesli ga voeren? Hoe veel moet ik dan voeren stel ze weegt 500 kg?

paramuse
Berichten: 326
Geregistreerd: 21-10-11

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:40

Ik begin nu met een brok van metazoa. Daar zit alles in en voer je maar 50 gram per 100 kilo. Hier zit maar 3% suiker, melasse en zetmeel in. Dus dat is eigenlijk helemaal niks. De metazoa superfit broxx. Ik kom zelf van de marstal vito af maar die is best moeilijk te verkrijgen in mijn omgeving

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:39

SBravour schreef:
Hoi meiden, sorry dat ik het topic weer omhoog schop.
Ik heb een bijna 5 jarige merrie, nog niet beleerd en pas heel licht in het werk. Max 3x per week een kwartiertje aan de lijn met max 5 Min draf.
Helaas op het moment een lichte blessure door gek doen, dus écht geeeen energie nodig.

Het probleem: Ze is begonnen met schuren en enerme schilfering in de staart sinds ik Pavo Vital met Daily plus lucerne voer. Nu denk ik dus dat dat hierdoor komt.
Ik heb nog een emmer Marstal Force, is het slim deze zo te vervangen voor de Pavo vital?
En de lucerne, waardoor moet ik dit vervangen, ze is een moeilijk eter en zal de brokjes zeker niet los gaan eten.
Een ander advies voor een complete muesli met weinig energie is ook welkom incl de hoeveelheden. Het is een slungelige kwpner, bijna 5, rond de 165.


Ik zou je Marstall faser light adviseren aangevuld met Marstall animo muskel plus ( alleen na het werken). Krijg je geen energie maar wel alle vitamines en mineralen en hij kan ook gewoon lekker met de rest mee eten. En spieren kweken met de animo muskel plus