Marstall muesli's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:51

Moesten jullie naar België zenden wel :')

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:05

Als jij de verzendkosten betaald wel hihi

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:56

Op hoeveel komt dat dan? :')

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 23:18

Esther28 schreef:
Ja ik vind het ook een mooi voer, vooral die Faser light, maar inderdaad te gruizig (ook de nieuwe variant) waardoor er teveel in de voerbak achterbleef. De andere variant (Vito meen ik) werd helemaal niet gegeten door madam. En de andere varianten vond ik niet interessant genoeg om te proberen met mijn dikke Tina. Op de C4L doet ze t echt heel goed en ach dat beetje meer hete kan zij prima gebruiken. Tis niet zo'n vlotte van zichzelf :')


Is C4L tegenwoordig geen fastfood meer? Ik ben een beetje aan het kijken, ik voer nu aan D-Pony, iets minder dan een halve voerschep Champion + tot het streepje 40 van de maatbeker Force.
Is dit een goede hoeveelheid kwa vitamines genoeg?
Ik ben heel misschien een beetje aan het kijken voor iets anders met net een beetje meer kruiden of melasse waardoor ze het lekkerder vinden. Weet nog wel dat hij C4L heel lekker vond, maar ik dacht eigenlijk dat dat er ongezond was en ze niet genoeg vitamines, en energie gaf? Het is een spring en cross pony en van zichzelf lekker braaf, heeft dus behoorlijk wat energie nodig!

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:15

Ik heb nog 2 volle zakken havervrij liggen die voor een klein prijsje weg mogen boven in Friesland.

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:10

Wat ben ik blij dat mijn paarden alles eten..

Hoewel onze Haf, die nu op ExZem staat en normaal alles vreet, hiervoor haar neus optrok. Grote paniek! Gelukkig eet ze het ondertussen braaf :)

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:16

Geen idee waar dat op komt. Kun je wel opzoeken

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:59

Is C4L tegenwoordig geen fastfood meer? Ik ben een beetje aan het kijken, ik voer nu aan D-Pony, iets minder dan een halve voerschep Champion + tot het streepje 40 van de maatbeker Force.
Is dit een goede hoeveelheid kwa vitamines genoeg?
Ik ben heel misschien een beetje aan het kijken voor iets anders met net een beetje meer kruiden of melasse waardoor ze het lekkerder vinden. Weet nog wel dat hij C4L heel lekker vond, maar ik dacht eigenlijk dat dat er ongezond was en ze niet genoeg vitamines, en energie gaf? Het is een spring en cross pony en van zichzelf lekker braaf, heeft dus behoorlijk wat energie nodig![/quote]

Wat je nu voert is qua vitamines prima. C4l is wel een echt voer maar levert weinig energie.. Het is meer een soort faser light qua type.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:19

Oke top dankjewel, dan blijf ik dit geven. Merk dat als hij geen sportvoer krijgt hij het niet redt.

room10

Berichten: 345
Geregistreerd: 02-01-10

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:37

Ik wil vragen wat er in de brokjes van vito zit, valt mij op dat als er één in de voerbak achterblijft die wellicht uit haar mond is gevallen dus wel vochtig is geworden zo enorm uitzet ?

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:24

Gras brok

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:32

Ik heb geen ervaring met de Vito, maar als ik naar de productfoto kijk, zou ik ook grasbrok zeggen...

pien_2010

Berichten: 43659
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:11

Even een update van onze kant. Mijn merens krijgen elke dag kleine halve schep Champion Sport. Hier werden kritische opmerkingen over gemaakt daar ze daarnaast hooi kregen van 2014. Dus ik heb mineralen bepaling laten doen en inderdaad ze zaten iets aan de lage kant. NIet extreem maar toch.
Dus een emmer mineralen/ vitamine gekocht en ik geef ze elke dag de helft van wat daarop geadviseerd wordt want het zijn en blijven merens die super sober zijn. Onlangs weer bepaling laten doen en ze zitten nu super met mineralen en vitamine.
Wat me opvalt sinds ze de Champion krijgen, is dat ze erg vrolijk zijn geworden, veel meer spelen op de wei, achter elkaar rennen en als ik kom ze klote hard komen aan gegaloppeerd. Ze zijn zo verschrikkelijk blij, open, heldere blik en super braaf.
Twee weken geleden zijn we begonnen met rijden. Wat me opvalt is (ondanks dat ze te dik zijn), hun conditie echt goed is. Anderhalf uur gelijk rijden, lekker draven tussendoor naast het stap werk, is geen enkel probleem. In tegenstelling tot vroeger lijkt conditie opbouw amper nodig te zijn, ook al blijven we natuurlijk erg voorzichtig met onze lievelingen en zodra ze echt beginnen met ademen gaan we gelijk over naar stap.
Ik ben gewoon heel erg blij met de Champion, want ze zijn erg kittig en voorwaarts (zelfs onze luilak) zonder dat ze heet worden, rillerig of wat dan ook. Wat me ook opvalt is dat Hercule zijn dikke buik kwijt is, ook al krijgt hij nog steeds de zelfde hoeveelheid hooi. Hercule is enorm open en extrovert geworden, iets dat me verbaast. Bij hem ben ik al een tijd geleden gestopt met Magnesium citraat en normaal werd hij dan introvert met alleen maar gericht zijn op eten. Nu blijft hij het zelfde en zelfs nog wat opener. Erg fijn vind ik dat.

Eigenlijk is dit voer dus precies wat ik zocht. Ik ben gewoon super tevreden en als mijn voorraadje op is bestel ik de Champion bij. Wel bedankt voor het meedenken van jullie anders had ik dat mineralen tekort nooit ontdekt.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 17:39

*\o/* wat een goed nieuws dat ze het goed doen op de champion

mirim

Berichten: 4418
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 07:44

De Berg Wiesen Mash , de nieuwe graanvrije slobber, is echt top!
Mijn paard is niet zo gek op slobber, de pony's daarentegen wel, maar de nieuwe slobber vindt hij onwijs lekker.
Hij valt er zelfs gewoon op aan :D De bodem blijft nog maar net aan in de bak!
Het wordt ook, net als de ' gewone ' Marstall Mash, een goede brij.
Ik had het niet helemaal verwacht omdat het er nogal ' grassig ' uitziet, maar hij welt erg goed.
Hij ruikt ook erg lekker.
Paard blij, ik blij :)

pien_2010

Berichten: 43659
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:34

Wat jij beschrijft Mirim hebben wij met de Champion. Het ruikt super en de paarden doen er een moord voor. Als we thuis zijn (van de wei gehaald) en ik klik ze los, dan galopperen ze in een rechte streep naar hun inloopstal en vallen echt aan.

mirim

Berichten: 4418
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 08:51

Dat klopt de champion is ook een lekker voer. :)
Natuurlijk iets heel anders als de mash, met ook een ander 'doel'.
Ik doe altijd twee a drie keer in de week een portie mash , in plaats van het normale voer.

Appelmoose
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-02-07

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:01

Nadat mijn paard afgelopen jaar maag- en darmproblemen heeft gehad, ben ik van Marstall Cornmuesli overgestapt naar de Marstall Graanvrij-lijn. Zowel de Faser als de Vito worden goed gegeten, maar de Bergwiesen Mash is een absolute voltreffer. Hij vindt het heerlijk en het is voor mij erg handig om een graanvrije Mash te kunnen voeren.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:59

Zijn er meer (ex)gebruikers waarbij het paard de muesli niet wil eten? -O-
Nou heb ik best een miep eerste klas, maar ook de amino en de corn weigert ze te eten. De zak met corn muesli heeft inmiddels een andere bestemming gekregen. De amino leek ze te eten, maar ze laat het vrolijk in haar voerbak liggen. :roll:

mirim

Berichten: 4418
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:07

Het zou kunnen dat deze wat 'vettere ' muesli's net niet in de smaak vallen bij jouw paard.
Wat je wel kan doen is er een handje optimaal door doen. Een grotere kans dat het dan wel gegeten wordt.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:13

SkyMarian schreef:
Zijn er meer (ex)gebruikers waarbij het paard de muesli niet wil eten? -O-
Nou heb ik best een miep eerste klas, maar ook de amino en de corn weigert ze te eten. De zak met corn muesli heeft inmiddels een andere bestemming gekregen. De amino leek ze te eten, maar ze laat het vrolijk in haar voerbak liggen. :roll:

mijn paard heeft het paar weken goed gegeten maar liet steeds meer in zijn voerbak liggen, zat ook veel gruis in
ben toen overgestapt op ander voer
hij is ook lastig met eten....

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:38

mirim schreef:
Het zou kunnen dat deze wat 'vettere ' muesli's net niet in de smaak vallen bij jouw paard.
Wat je wel kan doen is er een handje optimaal door doen. Een grotere kans dat het dan wel gegeten wordt.


Als ze de optimaal al lekker vindt dan peutert ze die er tussenuit. Tot nog toe vindt ze maar bar weinig lekker op lange termijn.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 08:39

SkyMarian schreef:
Zijn er meer (ex)gebruikers waarbij het paard de muesli niet wil eten? -O-
Nou heb ik best een miep eerste klas, maar ook de amino en de corn weigert ze te eten. De zak met corn muesli heeft inmiddels een andere bestemming gekregen. De amino leek ze te eten, maar ze laat het vrolijk in haar voerbak liggen. :roll:


Beide vonden de Vito en nieuwe faser light vreselijk (ander paard op stal at het wel trouwens). Optimal en een andere vonden ze wel lekker.

Inmiddels al een poosje overgestapt op een ander merk.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:51

Mijn nieuwe haflinger lijkt allergisch voor een soort vaan graan....waarom denk.ik dat:

Ik heb hem in oktober vorig jaar gekocht en hij schuurde niet.
Eenmaal op stal kreeg hij zijn voer en hooi en wei, hij begon al vrij snel extreem te schuren, over zijn hele lijf en staart en manen.

We dachten toen dat dit door zijn dikke vacht kwam en zweten.
Ook had hij last van diarree, en water wat langs de benen liep, dit had hij al.en werd gelukkig vrij snel beter alleen bleef de mest geregeld wat slap.

Ander voer geprobeerd, pavo natures best en c4l, hiermee ging het beter maar niet weg, en zo ging het heel de winter tot nu door.

Ik voer appelazijn en dat heeft hem al mega geholpen tegen het water bij de mest.

Ik wilde graag st hippolyt hesta mix voeren dus dit heb ik 2 weken 4 dagen lang geprobeerd, drama de waterpoep liep eruit en hij begon weer verschrikkelijk te schuren......dus toen alles weg alleen nig hooi en gras en nu 5 dagen later is er weer vaste mest en geen water en amper schuren.

Vandaar dus mijn gedachte dat het wel.met krachtvoer samen hangt en ik verwacht met een soort van graan.


Nu voerde ik ook Marstall forse, met een structuur voer door de muesli, nu dacht ik zou de Vito wat voor hem kunnen zijn?

Of in zo'n geval als de mijne beter de faser Light?

Vito heeft kwa inhoud mijn voorkeur aangezien ze hier tijdens werk toch meer energie uit halen?

Daihyo

Berichten: 88090
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:40

Je kan ook eens kijken naar voer van Agrobs. Dat is volledig graanvrij.

Ik voer inmiddels weer Marstall Force (was overgestapt op Vitalbix) en ik zie enorm verbetering. Hij doet het er weer goed op.
Helaas eet hij geen Vito en Force en wil ik ook geen granen ivm schuren. Dus meng ik het nu met Alpengrun Muesli van Agrobs en losse lijnzaadvlokken. Heeft Marstall eigenlijk iets van lijnzaadvlokken of brokken? Want dat is hier in de buurt makkelijk te krijgen. Ik kan het nergens vinden...