Hoeveelheid voer weidepony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveShetten

Hoeveelheid voer weidepony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 14:53

Binnenkort krijg ik een eigen fjord. Hij/zij zal de hele dag buiten staan. In de zomer is er veel gras in de winter stukke minder omdat hij/zij het weiland moet delen met mijn 3 verzorgshetlanders. Wat is dan een goeide hoeveelheid voer per dag? En is het nodig om 's ochtends en 's avonds te voeren of is voor een weidepony een keer per dag genoeg?

juul_picasso

Re: Hoeveelheid voer weidepony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:25

Mijn pony staat met 4 andere paarden in de zomer op de wei en ik rijd haar 4 keer per week. Ze krijgt 's ochtends en 's avonds een halve schep pony brok van pavo. Daar zit alles in wat ze nodig hebben, zonder dat ze er dik van worden. Als jij helemaal niet op je paard rijd zou ik hem een kwart schepje geven van ponybrok of wat lecerne. Daar zit ook veel in en het is heel goedkoop;)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:50

Je kunt het beste op het oog voeren. Wordt hij te vet, dan wat minder geven en wordt hij te mager dan wat meer geven. Het ligt aan de leeftijd en wat je er mee gaat doen wat hij nodig heeft. Hoe groot is het land waar hij op komt te lopen?

Als hij niet zoveel doet kan hij prima alleen hooi bijgevoerd krijgen. Dat is vaak waardevoller dan krachtvoer, met ruwvoer (hooi, stro, graszaadhooi) houden ze zich warm door de vertering. Veel plezier met je toekomstige fjord.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:53

Vraag het je voerleverancier. Heb ik na alle goed bedoelde adviezen (ook van hier) nu gedaan en mijn draver staat precies goed! Mijn Shet was veel te dik van al het beschikbare gras in de zomer en nu met ook daar een goed advies voor staat ze weer keurig erbij!
Ik heb Mijten voeders en nu wil ik niks anders meer (verkrijgbaar bij de Boerenbond)
Succes!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:39

En even vragen hoeveel hij bij de vorige eigenaar kreeg. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:18

RPA---> VS

zafina1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:53

in de zomer geef ik naast de weidegang een summerfit koek van pavo.