Heeft iemand ervaring met Pianissimo? Ik heb een zak besteld om uit te proberen. Mijn paard kan nogal snel in de stress schieten, vandaar............ Maar wat ik maar nergens kan vinden is of je pianissimo naast gewone brok kunt voeren of dat je de gewone brok volledig weg moet laten, en het alleen naast ruwvoer moet geven. Graag reaktie!
Ik heb Pianissimo gegeven ook omdat mijn jong paardje steeds in de stress schiet: thuis, op training, op wedstrijd... Ik heb het gemengd met haar gewone korrels (Tradition van Cavalor). Normaal kan je dit als gewone brok voeren en de gewone brok weglaten, maar ik heb haar gewoon eten toch nog bijgegeven
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel verschil gezien heb, tussen de tijd dat ze Pianissimo kreeg en de tijd dat ze alleen Tradition kreeg. Nee, bij mij hielp dit niet.
Ik heb het met Wrangler geprobeerd, maar die bleef heet en werd ook nog eens schrikbarend mager (en het was al geen vette) dus ben er ook weer snel mee gestopt.
Ik dacht dat het een compleet voer was dat naast voldoende ruwvoer moet versterkt worden. Je kan het naast je oorspronkelijke voer geven, maar als je het maximale effect wil waarnemen ben je beter dat je je oorspronkelijke voer weglaat (in enkele stappen)en minstens enkele weken doorvoeren. Elk paard is anders en misschien reageert jou paard er goed op of helemaal niet.
wij hebben het ook ooit aan een aantal van onze paarden gevoerd (waar ik werkte). het normale voer (sportbrok) werd daar gehalveerd en dan weer aangevuld met pianissimo. ik vond het niet veel verschil maken, en de paarden werden inderdaad dunner. nou was dit geen probleem aangezien ze niet in het werk stonden en juist hartstikke dik werden van al dat sportbrok. dus beetje afvallen was wel op zn plaats, maar dit voer is dan ook neit al te lang aangehouden...
Nouvel
Geplaatst: 29-06-09 20:58
Ik heb het een maand of 2 aan mijn snel gespannen merrie gevoerd, ruim 2 scheppen per dag, als volledig krachtvoer, naast veel ruwvoer.
Mijn merrie veranderde er niet zichtbaar door, dus ik ben weer overgestapt naar de Balance van Hartog.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 30-06-09 07:11
Wij zijn er zeer tevreden over. Wij hebben een stress-merrie, zeer kwaliteitsvol maar tijdens de wedstrijden zo extreem druk dat er weinig mee aan te vangen was. Wij zijn begonnen met het voeren hiervan in combinatie met magnesium, en hebben het normale krachtvoer weggelaten. Wij hebben het groene seizoen uitgereden op dit voer in combinatie met magnesium, en hebben er echt bijzonder goed resultaat mee geboekt. Merrie heeft het conditioneel ook zeer goed volgehouden, ze liep op een wedstrijd meerdere rubrieken en is ook op nationaal nivo dat seizoen gestart, en gemiddeld 2 wedstrijden per week (a 2 rubrieken per wedstrijd). In de aangespannen sport kennen we geen indoor seizoen, die winter heeft ze op minimale basisbrok gestaan. Volgend seizoen weer op Pianissimo, ditmaal zonder magnesium. Ze was inmiddels iets meer gewend en ook dat ging goed. 3de seizoen ook Pianissimo gevoerd, en daarna is ze weer op normaal krachtvoer gegaan.
Deze merrie vond de Pianissimo overigens niet zo lekker.
Aukelizzy
Geplaatst: 30-06-09 17:31
Ik ben ook net met de pianissimo begonnen omdat ik ook een hete merrie heb. Ze krijgt het nog te kort om conclusies te trekken. Heb wel de indruk dat ze wat rustiger wordt. Naast de pianissimo geef ik haar strucomix. Weeg de pianissimo wel eens na voordat je het voert want 1 kg pianissimo is veel meer dan een 1 kg biks.