Me paard is schrikachtig geworden op vrachtwagens en trekkers . Welke magnesium kan je daarvoor gebruiken ? Ik heb nog magnesium chelaat(?) liggen.
hinta
Geplaatst: 16-06-09 19:54
is er iets voorgevallen of zo? heb je zelf angst wanneer er een vrachtwagen of trekker aankomt? ik denk dat je het probleem moet proberen oplossen ipv er "iets in te stoppen".
ikke
Geplaatst: 16-06-09 20:08
Waarom zou je magnesium geven tegen schrikgedrag??
Ik kreeg deze tip van iemand een jaar geleden. En heb magnesium besteld voor een andere reden, niet voor me eigen paard.
Hij is een keertje ontzettend geschrokken, toen we van achteren werden ingehaald door een vrachtwagen. We lagen samen bijna in de sloot. Hiervoor schrok hij nergens van , trekkers vrachtwagens hij was gewoon niet bang. Daarna was ik nog niet bang , ik bleef zelfverzekerd . maar na een paar keer weer bijna in de sloot en weigeren met lopen als er van voren een bus of trekker aankwam. Midden op de weg gaan stil staan.
ja , na een paar keer was ik zelf ook banger geworden. Ook is hij een keer op hol geslagen. Daar ben lichamelijk ik na een half jaar nog steeds niet van genezen.
We doen veel schriktraining stilstaande objecten ( vrachtwagens trekkers enz) motor aan , rijdende .
Dan gaat het weer goed en dan is het weer hopeloos ....
magnesium is wel degelijk geschikt ervoor om paarden een beetje rustiger te maken. maar dan moet je wel piano magnesium hebben. dat zit onder andere ook in bananen. marstal heeft een heel goed product hiervan. de magnesium die jij hebt is om puur een gebrek aan te vullen dus die kun je in deze situatie niet geven.
meliciana
Geplaatst: 18-06-09 13:49
magnesium is zenuwversterkend-en ondersteunend. maar het heeft enkel effect als je paard er op dit moment een tekort aan heeft. ga je de aanbevolen dosissen overschrijden, ga je andere ijzers en mineralen beletten van opgenomen te worden door het lichaam, waardoor hij weer andere klachten gaat krijgen. supplementen mag je nooit zomaar bijvoeren, zeker als je niet eens weet hoe het echt werkt en het in mekaar zit. wil je absoluut magnesium bij voeren, moet je eerst laten onderzoeken of hij hier wel degelijk een tekort aan heeft. wil en gewoon iets kalmerend, ben je beter met bach rescue, kamilletinctuur- kruiden of lavendeltinctuur.dit zijn onschadelijke natuurlijke middelen die meer gaan helpen, dan een kuur van magnesium, die het gestel van je paard danig in de war kan sturen. En ik denk dat je ook aan jezelf moet werken, want hij krijgt jij onzekerheid en angst over, waardoor hijzelf onrustiger wordt. 1 banaan per dag is genoeg om een redelijk ondersteuning te geven aan de zenuwen, zonder bang te hoeven hebben dat je een overdosis magnesium gaat geven. maar ook niet meer dan 1, want dan loopt het verkeerd af, en niet enkel met magnesium, maar ook qua suikers en andere mineralen.
ja dat van die banaan wist ik al , maar die lust meneer niet:( Kan hem wel door de brok doen , die hij nooit krijg eigenlijk. Maar wel lekker vind. Me knollie is een sober paardje Tinker .
En zomaar die magnesium geven was ook niet me bedoeling. Had het voor een hoefbevangen pony besteld.