Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Het is slecht voor zijn gebit en hij is heel gevoelig voor suikers. Daarbij is hij een draak als je hem snoepjes geeft. Hij krijgt gewoon gezond (ruw)voer en hij is gewend om op andere manieren beloond te worden. Suikerklontjes voegen niets toe.
, maar dat is mijn mening. 
Twiggy2008 schreef:Ik wil absoluut niet hebben dat mijn paard suikerklontjes krijgt. Het is slecht voor zijn gebit en hij is heel gevoelig voor suikers. Daarbij is hij een draak als je hem snoepjes geeft. Hij krijgt gewoon gezond (ruw)voer en hij is gewend om op andere manieren beloond te worden. Suikerklontjes voegen niets toe.
Ik vind het dan ook heel vervelend als kinderen weer met snoepjes en suikerklontjes aan komen. Ik wil dat niet hebben.
Twiggy2008 schreef:Ik wil absoluut niet hebben dat mijn paard suikerklontjes krijgt. Het is slecht voor zijn gebit en hij is heel gevoelig voor suikers. Daarbij is hij een draak als je hem snoepjes geeft. Hij krijgt gewoon gezond (ruw)voer en hij is gewend om op andere manieren beloond te worden. Suikerklontjes voegen niets toe.
Ik vind het dan ook heel vervelend als kinderen weer met snoepjes en suikerklontjes aan komen. Ik wil dat niet hebben.
Inge_1986 schreef:Dan mag je er ook wel even bij vertellen dat het in het artikel niet alleen over suiker in de zin van suikerklontjes gaat, maar ook over het feit dat wortels en appels eveneens taboe zijn. Daar zit nl. evengoed suiker in.Suikerklontjes zijn idd slecht voor de tanden. Maar zoveel suiker kan ook insulineresistentie in de hand werken; Lees hier maar even: http://www.paardnatuurlijk.be/index_js. ... suline.htm