Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
SETEFURII_ schreef:Als ik zelf een stuk fruit mee heb op stal (appel, banaan of peer) en ik krijg hem niet helemaal op zal ik ze een stukje geven.
Maar cola,ijsjes,... NO WAY!
Hooi, gras & wortelen zijn noodzaak, krachtvoer krijgen ze ook, maar dat is het dan ook
Def schreef:Ik ben echt allergisch voor dat soort mensen. Geldt trouwens voor alle dieren hoor...
Ik heb dan ook op een kinderboerderij gewerkt waar overal 'niet voeren' hing, maar mensen het toch presteerden om spek aan de konijnen en pony's te gaan voeren...
Maar vleeswaren kunnen ook hoor..
nielsd schreef:Dat is simpel. Mensen hebben vaak het idee dat 'wat voor hen goed is, ook goed voor hun paard is'.
SETEFURII_ schreef:Als ik zelf een stuk fruit mee heb op stal (appel, banaan of peer) en ik krijg hem niet helemaal op zal ik ze een stukje geven.
Maar cola,ijsjes,... NO WAY!
Hooi, gras & wortelen zijn noodzaak, krachtvoer krijgen ze ook, maar dat is het dan ook

Vjestagirl schreef:gras, hooi/kuil, wat brok en een muesli te eten, eventueel aangevuld met een liksteen en een appeltje of een wortel en eens een plak brood.

. Vjestagirl schreef:Ik snap dat niet. Mensen die het hélémaal geweldig vinden als hun pony cola lust...
maar men moet te zeer willen overdrijven. Mijn haflinger maak ik trouwens echt niet blij met een banaan ofzo.. veels te appart
geef haar maar gewoon een appel.. iets anders spuugt ze uit
Vjestagirl schreef:In fruit zit ook een hele berg suiker...
Dat is wat heel anders dan de suiker dat in snoep zit. Desondanks zit er wel suiker in en mag ook fruit maar met mate gevoerd worden.
... Zij het gekristaliseerd, maar wel gewoon uit plantjes. Wortelen en alles wat onder de grond groeit (en niet giftig is) is beter, vanwege de beperkte hoeveelheid zon die daarbij kom.