Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ellepel schreef:wel jammer dat op de site van de paardendrogist wel staat dat er probiotica in opkikker zit,maar weer niet welke bactierien dan precies....
wat je kunt proberen:
haal darmflora balans van Bloem,dit kun je kopen bij de reformzaak.
en ja dit is voor mensen,maar dat geeft niet want er zitten dezelfde bacterien in die parden ook hebben.
het zijn capsules en kost 12 euro voor 60 stuks.
geef een week lang 2 capsules en daarna 1.....
ellepel schreef:denk dat je dan wel een grote fout maakt om bij dit dier krachtvoer weg te laten..
als zijn darmen niet goed werken dan heeft hij dus al moeite om vitamines uit het voer op te nemen...
ga je dat dan ook nog es weglaten dan word dat nog moeilijker ..
ik zou juist dan kiezen voor een aanvullend supplement,en de opkikker die ze geeft daar zit een hoop in wat hij wel kan gebruiken
Peachy schreef:Maar dan zou ik wel een vervanger zoeken voor de muesli en de zemelen. Dat zijn echt dingen die geen goed doen voor gevoelige darmen. Het is ook niet erg om opkikker te gebruiken (heb ik zelf ook een tijdje gebruikt, mijn pony dan ) maar ga niet teveel dingen door mekaar geven.
Dus dan alleen de opkikker met wat krachtvoer en hooi evt gemengd met stro. En ook heel belanrijk geef het even de tijd om te kijken of het aanslaat dus niet na 2 weken weer wisselen van voer omdat je het idee hebt dat het niet werkt.
ellepel schreef:denk dat je dan wel een grote fout maakt om bij dit dier krachtvoer weg te laten..
als zijn darmen niet goed werken dan heeft hij dus al moeite om vitamines uit het voer op te nemen...
ga je dat dan ook nog es weglaten dan word dat nog moeilijker ..
ik zou juist dan kiezen voor een aanvullend supplement,en de opkikker die ze geeft daar zit een hoop in wat hij wel kan gebruiken
josie schreef:DA heeft aangereaden om 1 schep Luzerne te geven per dag.
Dat is voor een fjord, ik denk dat een shet voldoende zal hebben aan en 1/2 schep per dag, verdeeld over 2 x voeren.
Luzerne is erg goed voor de darmen.
Bij twijfel vraag maar na bij je eigen DA.