Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Dinopino schreef:Zou juist een jong paard goede mineralen voor bot groei geven. Een soort mosselextract. Dus niet extra energie maar genoeg vitaminen. Die krijgt ie met brok niet voldoende binnen. (Ben gisteren over een lezing van paarden voeren geweest)
Jamesjuh schreef:Ik doe er nu ook nog niets mee, ik wil echt wachten totdat was steviger gebouwd is en totdat die 3 is.
Hij staat in een stal bij 4x4 en staat nu op stal ivm het weer en wennen aan de stal.
Maar vandaag wel met hem gestapt.
Maar hij heeft al een liksteen tot zijn beschikking.
Piaffe schreef:Mijne wordt in februari 2 jaar. Hij krijgt 3x daags voordroog kuil en 2x per dag 1/4 schep vipagraan en 3/4 schep reform granenmuesli, allebei van Hippstar. Het lijkt veel (qua energie), maar hij ziet er prachtig uit en is fit met genoeg energie, zonder dat ie de box uit stuitert. Daarnaast 's avonds lijnzaadolie en natuurlijk een liksteen.

tamary schreef:Jamesjuh schreef:Ik doe er nu ook nog niets mee, ik wil echt wachten totdat was steviger gebouwd is en totdat die 3 is.
Hij staat in een stal bij 4x4 en staat nu op stal ivm het weer en wennen aan de stal.
Met zo'n groot paard kan je beter wachten tot minstens 4 om erop te gaan. Zo'n grote slungel loopt al snel 1 a 2 jaar achter in de ontwikkeling op een pony (en daar zou je eigenlijk al tot minstens 4 mee moeten wachten)
nuvel schreef:je moet hem zeker 5 tot 6% van zijn eigen lichaamsgewicht aan hooi geven want hooi bevat niet zo heel veel.
het verschilt natuurlijk hoe droog het hooi is .
ik zou hem 3 keer per dag 3 a 4 kilo hooi geven en 2 keer per dag granen mix zonder haver geven en verder lekker buiten op de wei.
als hij niet op de wei alleen in de stal of paddock zou ik hem 5 keer een wat kleiner bergje hooi geven tegen de verveling en voor een betere spijs vertering .
als je echt een goed advies wil dan zou je anneke hallebeek is moeten contacteren die geeft zulke adviesen op basis van de uren dat hij naar buiten gaat en het werk wat hij verricht nu misschien nog niet maar straks wel , etc .
ze is heel bekend , heb zelf ook les van haar gehad op de isph en ze heeft ook meerdere malen in de hoefslag en bit , ids gestaan .
tamary schreef:Jamesjuh schreef:Ik doe er nu ook nog niets mee, ik wil echt wachten totdat was steviger gebouwd is en totdat die 3 is.
Met zo'n groot paard kan je beter wachten tot minstens 4 om erop te gaan. Zo'n grote slungel loopt al snel 1 a 2 jaar achter in de ontwikkeling op een pony (en daar zou je eigenlijk al tot minstens 4 mee moeten wachten)