welk voer is goed

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy

welk voer is goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 15:11

hoi,
omdat je tegenwoordig zoveel verschillende soorten en merken hebt heb ik een vraag.
wat voeren jullie en waarom voeren jullie dit. kiezen jullie juist voor brok of voor musli en hoeveel voerbeurten per dag?
wil je daarbij ook even vermelden wat paard per dag werkt en weidegang en hooi,stro en kuil verbruik zeg maar.
ik heb een E pony van 16 jaar die 6 dagen in de week loopt en daarin minstens 2x van springt. hij is vrij nuchter van zichzelf en heeft wel een voer nodig waar hij genoeg energie uit haalt
ik voer momenteel een musli van cavalor genaamd endurix, dit om t paard wat heter te krijgen, en om em beter op conditie te krijgen. nu is dat cavalor voer natuurlijk best prijzig en was ik erg benieuwd of t voer wel goed is, Ik wil graag goed voeren en beknibbel hier natuurlijk niet op, maar wil nu natuurlijk wel zeker weten of dit voer goed is.
wat zijn jullie ervaringen met de verschillende voersoorten?

bfsunshine

Re: welk voer is goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:08

Ik voer nu eiwwitarm(ivm met kuil) van hippostar daarvan krijgt hij 3/4kg tot 1kg, 1tot2kg musli, en soms handje haver per pakje, en ongeveer 2 tot 3 keer per week kwart kg slobber. Hij stond eerst op sport maar hij liep daarnaast heel de dag op een kaal land te spelen dus kon hij wat meer gebruiken, daarvan kreeg hij 2tot3kg per dag. Nu rijdt ik hem ongeveer 4tot5dagen per week en 1tot2dagen longeren met pessoa en 1 vrije dag en hij staat paar uur per dag los en ik wandel veel voor zijn conditie. Maar het voer verschild per paard en niet maar 1soort is goed. Hij wordt 3x per dag gevoerd en krijgt vaak nog appels, brood en peen tussendoor.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 16:57

okee, heb nl afspraken staan met verschillende voedingsdeskundigen maar die staan voor een bepaald merk en hebben daardoor commerciel belang dus wil ik graag leren van de ervaring van anderen

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:00

Je moet goed kijken wat je paard moet doen en nodig heeft aan ingrediênten en ook wat ze niet nodig hebben/mogen. Voor paarden met langzaam groeiende hoeven/slechte haargroei is biotine in je voer geweldig. dit is dan een voorbeeldje.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:16

ik ben erg fan van Subli 6granenmix +. Zitten weinig tot geen suikers in (wat ERG slecht is voor je paard! ) en alle vitamine en minterelen wat ze nodig hebben. Bix en mueslie zijn inprencipe heel erg troep voor je paard.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:47

Er zijn al meerdere topics over wie wat voert en waarom. SVP zoekfunctie gebruiken.