wie kan mij het verschil tussen deze 2 vertellen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

wie kan mij het verschil tussen deze 2 vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:39

Mijn jonge paard krijgt op het moment maar 1/4de kg brok per voerbeurt (2x daags) dit bij het werk van 15/30 min licht werk 3x in de week. De rest van de week loopt ze lekker in de wei.

Daarnaast staat ze op krullen en krijgt ze goede kwaliteit hooi en/of voordroog.

Nu moet ik er van mijn veearts een supliment bijvoeren.

Op het moment voer ik dit suplument van de paardendrogist.

http://paardendrogist.nl/index.asp?strP ... ctID=25202

Mijn veearts adviseert onderstaand product van equiline.
http://www.equilin.nl/producten.html?pa ... egory_id=1

Wie kan mij het grote verschil uitleggen tussen beide suplimenten en waarom wel niet voeren.

Nog 1 ding: Kan bijna niks anders voeren omdat de merrie geen poeders eet/lust. Met geen mogelijkheid eet ze dat op. De 2 bovenstaande middelen zijn minibrokjes.

Don_Zhivago

Re: wie kan mij het verschil tussen deze 2 vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:42

Waarom moet je een suplement bijvoeren als ik vragen mag??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:43

zoals bovenstaand staat: ze is wel aan het werk maar krijgt minimaal brok, in de wei zit niet meer veel en uit hooi haalt ze niet genoeg

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:44

waarschijnlijk omdat ze niet genoeg uit de brokken en hooi/voordroog kan hale qua mineralen en vitamines , that,s why mijn merrie ook suplement krijgt moet voor haar grootte meer eten , maar dan wordt ze te dik

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:50

oww oke, op die manier

ik kan je alleen niet vertellen wat het verschil is

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:59

Wat je voert is een mooi, compleet supplement. En ook met een duidelijkere inhoudsopgave dan het verkoopfoldertje van nr 2. Die als ik het zo zie en flink duurder is en waarvoor de DA wel eens flink provisie voor kan opstijken. Kan heel goed zijn dat dat de reden is van het advies om over te stappen.
Blijf lekker voeren wat je nu voert, of je moet niet tevreden zijn met hoe je paard het erop doet.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:01

Ik weet ook niet wat het verschil is.
Maar je zou evt ook nog pavo summerfit koeken kunnen geven voor de vitaminen en mineralen..

Mijn paard heeft het daar heel goed op gedaan, knapte goed op na een operatie, en kwam super in zijn vel te zitten. Ook vond hij deze koeken erg lekker!!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:05

femmefatale1 schreef:
Ik weet ook niet wat het verschil is.
Maar je zou evt ook nog pavo summerfit koeken kunnen geven voor de vitaminen en mineralen..

in doe koeken zitten alleen vitamines en mineralen. In het supplement wat ze nu voert zitten ook de aminozuren die een paard niet zelf kan aanmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:33

tamary schreef:
Wat je voert is een mooi, compleet supplement. En ook met een duidelijkere inhoudsopgave dan het verkoopfoldertje van nr 2. Die als ik het zo zie en flink duurder is en waarvoor de DA wel eens flink provisie voor kan opstijken. Kan heel goed zijn dat dat de reden is van het advies om over te stappen.
Blijf lekker voeren wat je nu voert, of je moet niet tevreden zijn met hoe je paard het erop doet.

mijn da strijkt niets op vor het 2de middel. ik moet het zelf bestellen

het eerste middel is 31.50 euro, 1360gram, 55 gram per dag = ongeveer 25 dagen

het tweede middel is 47,50 euro, 6500gram, 1ste 3 weken 400 gram per dag daarna 200 gram per dag = ongeveer 22 dagen

maar heb er te weinig verstand van dat ik niet weet of het een of het ander beter of completer is, en aangezien het 2de duurder voert. (maakt me in principe niet uit overigens, maar wel als het niets beter of zelfs minder goed is)

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:57

De eerste is breed, de tweede is specifiek.
Breed: alles wat een paad nodig heeft, moet je wel berekenen wat je zoal aan voedingsstoffen geeft met ruw-en krachtvoer.
Specifiek: wat in het algemeen een paard te kort kan komen , ook al krijgt deze ruw-en krachtvoer.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:22

Ik kan bij de het supplement wat jij nu voert duidelijk zien wat er wel en niet in zit.. om een verschil te kunnen aangeven zou ik een duidelijk schema moeten hebben met alle sporenelementen en mineralen en andere dingen die er in het 2de supplement zitten. Zou je niet aan je DA kunnen vragen waarom het supplement wat je nu voert niet goed is? Het zou best kunnen dat hij wat geld krijgt toegestopt als hij klanten producten van dit merk aanraadt, ook al moeten ze het zelf bestellen en heeft hij het niet op voorraad (gebeurt ook vaak bij huisartsen) maar misschien heeft hij er wel een duidelijke reden voor (of weet hij niet goed wat er in je huidige supplement zit) Ik zou hem opbellen en het vragen.

shamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:29

Ik ken het tweede supplemlent (equilin). Mijn pony krijgt het ook. Wordt ook snel vet en kan haar dus niet teveel voeren. Zij krijgt van mij 1 schep muesli per dag en goed hooi. Qua vitaminen/mineralen zit ze dan aan de lage kant, maar belangrijker nog: ze krijgt echt te weinig magnesium binnen, waardoor ze ook gemakkelijker vet wordt (heeft te maken met de verminderde opname van suikers in de spieren dan, waardoor alles opgeslagen wordt als vet). Mijn pony is ook al wat ouder maar is sinds ik dit spul voer (nu een 1/2 jaar) is ze veel sneller los met rijden en ze ziet er veel beter uit. Bovendien zijn haar vetophopingen nagenoeg verdwenen. Op de site kun je bij achtergrondinfo kijken en in het foldertje http://www.equilin.nl/images/stories/Fo ... er_web.pdf kun je zien wat er allemaal inzit. Ze hebben er bewust geen compleet vitaminen en mineralencomplex ingestopt, omdat hier juist inzit wat ze tekort krijgen als ze wel goed en voldoende ruw- en krachtvoer krijgen. Dit om te voorkomen dat een paard dat wel 3 kg brok krijgt anders teveel krijgt aan vitaminen. Als je paard dus helemaal niks aan krachtvoer krijgt, moet er nog wel iets bij dat mineralen/vitaminen bevat.