Haflinger met vocht in pees, Wat te voeren?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Haflinger met vocht in pees, Wat te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 21:50

Hallo!

Er is nu 1,5 voorbij dat ik bij de DA op bezoek ben geweest met mn paard. En er is geconsatateerd dat er vocht in der pees zit. Op een stukje van ong. 4 cm. Maar, nou gaf ik er in het begin gewoon wat minder voer aan vullend met lucerne. Maar omdat ik (liefst) 2x daag 15 min moet stappen buiten het erf... Ging dat niet werken. Ze is erg druk en gaat veel draven en stijgeren.. Wat naar mijn idee niet goed is voor der been ( achterbeen ) Toen alleen op lucerne gezet.. Maar omdat ik denk dat ze uit de melasse ( suikers ) die door de lucerne heen zitten toch nog té veel energie kan halen. Heb ik er voor morgen op hooi/kuil gezet. Nu krijgt ze sochtens een berg hooi/kuil en dan een plukje in der voerbak. Dat ze het idee heeft dat ze voer daarin krijgt. En dan in de middag hooi en dan rond 19.00 als avond eten ook hooi. En dan rond 21.00 weer een berg hooi.

Is dit voldoende? Of kan het geen kwaad. Want het is echt geen harde zo met haar lopen.. Moet na deze week nog 6 weken!! en dan weer terug en dan hoogstwaarschijnlijk weer 4 weken er naast stappen. Maar dat ik natuurlijk niet zeker. Eerst deze 6½ week af maken...

Wie weet of het kan.. ? Lachen

Avenance

Re: Haflinger met vocht in pees, Wat te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:56

Onbeperkt hooi kan nooit kwaad, dat is zelfs nog veel beter dan biks of muesli. Misschien kan je haar wel een handje muesli/lucerne geven in haar bak als de andere gevoerd worden, klein beetje zou ze toch niet druk van worden.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 15:49

dan krijgt ze in dr bak gewoon een plukje hooi. Dus dat komt wel goed Knipoog

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:55

oef is wel oliebol he,zolang je paard niet afvalt kun je gewoon alleen hooi/kuil geven,

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 22:47

ze komt aan van de lucht, temindste dat lijkt zo Tong uitsteken

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:31

Als je bang bent dat ze te weinig vitamine en mineralen krijgt, zou je haar nat gemaakte zemelen met een schepje vitamine poeder van Pavo kunnen geven. En de basisvitamine lijkt mij dan voldoende.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 21:04

dank je, is wel een goed idee!