Ik vroeg me af welke brokken ik moet halen voor mijn paard.
Normaal gesproken zou hij voldoende hebben aan gras en hooi en zo nu en dan een lekker hapje! Maar sinds een aantal maanden begint ie toch een beetje mager te worden, we hebben hem toen sportbrokken (bix) gegeven, aangezien hij hier onwijs veel engerie uithaalt en hij gewoon teveel engerie heeft tijdens het rijden ben ik hier ook per direct mee gestopt.
Ik zoek dus iets wat wel aanvult (zodat ie wat dikker wordt) maar hij mag er geen engerie uithalen? Jullie enig idee?
Je kunt 'Cool Mix' van Havens geven. Dit is museli zonder haver en speciaal voor paarden die niet veel energie extra nodig hebben. Of slobber, daar worden ze dik van en er zit niet veel energie in.
Gister was ik op stal en toen hoorde ik dat de brokken die ik gehaalt hebt wel energie in zit, en paarden dit nodig hebben voor de winter om zich warm te houden (nu heeft mijn paard s'winters een deken) en ook als ik de brokken voer in de winter stap ik er liever niet eens op!
Ik heb de brokken gehaalt bij een veevoerbedrijf en duidelijk gezegt dat ik opzoek ben naar brokken waar geen of weinig energie in zit, nou neem ik aan dat hun me wel de juiste brokken mee geven? Ik weet zo niet hoe het heet, ik zal vanmiddag even op de zak kijken! Hij zit nog dicht dus kan hem altijd terug brengen.
Nou dat graan geef ik hem liever niet meer, daar heeft hij zich nu al 2 keer goed in verslikt! Ik dacht echt dat ie over z'n nek zou gaan, ben er erg van geschrokken dus ben meer opzoek naar wat grovere brokken?
Laatst bijgewerkt door GABY19 op 03-11-08 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Musli van Havens (cool mix zonder haver) Of de Slobber Mash van Havens,... Wat ook wel helpt is bietenpulp bijvoeren. (wel een schep op een VOLLE emmer water voeren en minimaal 6 uur laten weken!!!!)
Wat olie over het voer zorgt ook dat ze wat dikker worden, maar ze worden er niet heet van. Bv zonnebloemolie. Je begint met een scheutje per dag en kan dit eventueel opvoeren tot een kopje per dag. Bietenpulp is ook een goede tip en bv pavo nature's best is een muesli waar ze ook niet heet van worden. succes