hoe vergroot je de weerstand?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arvanti_haf

hoe vergroot je de weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 19:51

Hallo,

Ik heb een haflinger van 3 die momenteel lichamelijk in een dip(je) zit.
Hij is in de groei, ik heb hem 3x in de week in beweging
hij komt in zijn wintervacht en het gras is niet zo voedzaam meer.
Hij krijgt 1,5 tot 1+3/4 basisbrok per dag.(Pavo basic)

Toch is hij snotterig, hoesterig, dof in zijn vacht en niet energiek. Ook heeft hij nu mok gekregen.
Hoe kan ik hem er een beetje door krijgen???

_Marianne

Re: hoe vergroot je de weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:52

Vitamine spuit geven? Lachen

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:29

Ik heb gehoord dat echinaforce pilletjes of druppels (voor mensen) erg goed te geven zijn aan paarden om de weerstand te verhogen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:34

Ik geef mijn Fries om de zoveel tijd een brandnetel kuur, zuivert het bloed, geeft een boost voor de weerstand en werkt ook tegen de mok. Je haalt een baal brandnetelblad bij de dierenspeciaalzaak, twee handen vol per dag, kokend water erop en laten wellen. Zowel het vocht als de blaadjes door het voer geven, of apart net wat uitkomt.

Wel opletten dat je paard altijd over water beschikt, ze kunnen namelijk meer gaan drinken omdat het de nieren ook een boost geeft. Daarom kan de urine wat donkerder zijn en / of zoeter ruiken de eerste dagen. Dit is dus niet erg, juist een teken dat er afvalstoffen verwijderd worden. Een dag of 10-12 volhouden en de kuur is klaar. Je merkt verschil door meer glans, geen gesnotter ed. meer en de mok droogt mooi op, gaat niet helemaal weg (en misschien bij jou paard net wel) maar is heel goed behandelbaar en blijft klein.

De plekjes behandel ik ondertussen met uierzalf waarin zwavelbloempoeder doorheen zit. Om de dag, elke dag hoeft niet echt.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:36

Krijgt hij wel hooi/voordroog bijgevoerd, anders daar eens mee beginnen. En bij de vitaminepasta en brandnetels sluit ik mee aan, kan in elk geval nooit kwaad.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 17:48

ik heb nu vitaminespuit gedaan en hij is aan de echinaforse... hij staat nog niet op stal dus krijgt nog geen hooi. Als ze binnenkort naar binnen gaan savonds dan krijgt hij pas hooi