Teveel vitamines?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_rainbow_

Teveel vitamines?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 18:35

Heey Haha!
Ik wil mijn paard graag Pavo vital brokjes geven. Maar ik wil ook graag slobber voeren na het rijden ik dacht aan Havens. Maar krijgt ze dan zeg maar niet teveel vitamines? Slobber is ook handig om Subli EM door te roeren. Verder krijgt ze hooi, gras en ze heeft een liksteen.
Wie heeft voor mij het antwoord Haha!.

Airiin

Re: Teveel vitamines?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:37

Paarden maken bijna alle vitamines zelf, dus eigenlijk hoef je niets bij te voeren Knipoog alleen Vitamine E maken ze niet zelf maar dat krijgen ze weer uit hooi. Brokjes zijn dus meer voor de lekker dan dat het noodzakelijk is. Ik kleine hoeveelheden zijn brokken (zoals Pavo Vital) dus al voldoende voor een paard. Slobber bijvoeren voor de lekker kan m.i. ook geen kwaad Knipoog een teveel aan vitamines wordt gewoon weer uitgeplast.

Ik weet niet hoe groot je paard is? Mijn KWPN-er van 1.75 krijgt per dag een hele schep Nature's Best muesli van Pavo en verder stop ik er na het rijden ook een groot stuk Summerfit koek in. Van de winter wil ik slobber gaan voeren na het rijden omdat dat lekker warm is Lachen

Ik denk niet dat het kwaad kan, zolang je maar niet kilo's voer er in gaat proppen Knipoog

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:00

Niet alle vitamines worden weer uitgeplast als er teveel van is.

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 08:09

Ik geef ook alleen slobber voor de lekker, en om dingen door te roeren. Maar ik weet het nu nog steeds niet. Eigelijk moet ik iets hebben waar eigelijk niks inzit, maar wel een papje.