Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
inkepink schreef:zoals de titel al zegt: Hoe krijg het voor elkaar om een te dik paard waar niet mee gewerkt mag worden wat dunner.
Folie is gewoon nog steeds te dik maar mag niet gereden worden o.i.d, eigenlijk mag ze helemaal niks doen, behalve rustig op de wei.
Ze staat samen met 2 anderen (die ook te dik zijn helaas) overdag op een hele schrale wei, s'nachts op stal.
op stal krijgt ze eigenlijk net niks, een handje brok omdat de rest wel werkt en dus wat brok krijgt en zij anders de boel afbreekt als je haar niks doet. En daarnaast s'morgens en s'avonds wat hooi.
Wat kan ik nu nog meer doen om haar toch dunner te krijgen terwijl ik het er dus niet af kan trainen wat bij de andere 2 wel gebeurt (die dus wel aan het afslanken zijn inmiddels gelukkig)
Iemand goede tips?
inkepink schreef:omaas: ja de twee die wel werken zijn ook te dik, 1 werkt nu wat minder vanwege de dracht, dus die durf ik ook niet heel erg op dieet te zetten. De andere staat op streng dieet en lijkt wat dunner te worden.
Helaas is stappen aan de hand ook geen optie, niet dat dit ook niet mag maar puur omdat dit met haar niet te doen is, ze weet dat ze gruwelijk sterk is en maakt daar echt misbruik van, ook met hoofdstel op. Ik heb aan mijn DA gevraagt of ik haar onder de man mocht stappen (dan kan ik haar nl wel aan) dit mocht mits zij echt NIET gaat rennen, maar eens proberen dus..
Aukie schreef:Misschien is het voeren van Pavo-koeken een optie? Daar zit alles in wat ze nodig hebben maar geen extra energie.
omaas schreef:Als die anderen die wel werken ook dik zijn, zal beweging dus niet veel uitmaken!
russel schreef:Die valt vanzelf af want een winterwei stelt niks voor, zorg wel voor extra vitaminen en mineralen, want die gaan ze te kort krijgen.

anneliesdj schreef:russel schreef:Die valt vanzelf af want een winterwei stelt niks voor, zorg wel voor extra vitaminen en mineralen, want die gaan ze te kort krijgen.
Jij hebt blijkbaar alleen maar luxepaardjes meegemaakt![]()
Sommigen worden van de lucht alleen al dik en dat bedoel ik echt letterlijk.
Vandaar dat ik ook vraag hoe groot de wei is.

Hopeloos geval