Wie kan mij helpen? of van een wijze raad voorzien?
Mijn paard is momenteel aan het herstellen van een ernstige blessure. Eerst wilde we hem 24u op de wei zetten, maar hier bleek hij toch te onrustig (hij is erg dominant, en is te druk met zijn 'kudde') waardoor na 3 maanden zijn blessure 0,0 was verbeterd.
Nu staat hij dus, helaas, op boks rust. Hij staat wel in een fijne boks, van 3 x 4m met een uitloop van 3 x 6m in de wei waar andere paarden in staan. Genoeg sociaal contact en te zien dus. Maar net niet groot genoeg om in te rennen. Hier heeft hij 2,5 maand in gestaan en sinds 2,5 week zijn we aan het opbouwen met wandelen.
Maar ik vind hem erg ingevallen in de maanden rust. Natuurlijk qua bespiering, maar je kan momenteel zijn ribben tellen. Hij staat bij een vriendin van mij in Duitsland, dus kan niet helemaal controleren wat hij allemaal te eten krijgt. Maar zover ik weet heeft hij overdag altijd hooi tot zijn beschikking, in de ochtend schep muesli (weinig suiker/eiwitten) en 's avonds zemelen.
Hebben mensen ervaring mee dat hun paard op boksrust ook in is gevallen? En wat zouden jullie qua voer adviseren?
Hier wat fototjes hoe hij er nu uit ziet hier. Hier was hij voor het eerst weer uit zijn stal (voor foto's van 'vroeger' kan je wel wat in mijn profiel vinden)