Vitamine E met selenium...Welke gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

Vitamine E met selenium...Welke gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 11:20

Ik kreeg van mijn osteo het advies om mijn paard vitamine E te gaan geven aangezien hij schade heeft aan zijn zenuwstelsel/ ruggenmerg waardoor hij zijn achterbenen (met name rechts achter) niet goed gebruikt. Wat gebruiken jullie? want er is zoveel keuze. En kiezen jullie voor puur vitamine E of toch in combinatie met selenium? En hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Zo heel wat vragen Clown ben in afwachting van jullie reactie`s!

Alvast bedankt! Haha!

1978

Re: Vitamine E met selenium...Welke gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:24

Ik gebruik Pavo E Plus. Hierin zit Vitamine E, Selenium en Magnesium. Ik heb vooral met magnesium goede ervaring voor het zenuwstelsel, mijn paard heeft een krampbeen en heeft meer controle als hij extra magnesium krijgt!

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:55

Ik geef mijn paardje al geruime tijd Chevivit E. Dat is vitamine E en selenium in vloeibare vorm. Het is vrij prijzig, maar je doet er heel lang mee. Je moet het om de dag toedienen. Ik geef het echter i.v.m. spierproblemen, dus wel om een andere reden dan jij.
Voordat ik ben begonnen met Chevivit E heb ik ook nog Equitop Myoplast en Saconil geprobeerd, maar was daar lang niet zo tevreden over als over de Chevivit E. Mijn paardje is er sterker van geworden en heeft meer spiermassa gekregen.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 14:20

Wanja schreef:
Mijn paardje is er sterker van geworden en heeft meer spiermassa gekregen.

Dat is bij mijn paard dus ook de bedoeling plus dat hij wel wat vuriger worden mag....

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:58

Ik zou voor alleen vitamine E gaan, en geen selenium. Dit omdat selenium over het algemeen al voldoende in het dagelijkse rantsoen voor komt, en dit bij overdosis giftig is.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:17

Toevallig heb ik dit gisteren nog even nagevraagd bij de paardendrogist, omdat ik inderdaad Chevivit bijvoer en daarnaast ook nog eens Omega 3-6-9. Dat maakt niets uit, de hoeveelheden selenium zijn namelijk zodanig afgestemd op datgene wat in het voer zit dat je je geen zorgen hoeft te maken over overdoseren door het bijvoeren van supplementen, mits je je aan de voorgeschreven dosering houdt wat me nogal logisch lijkt.

Als het daar om gaat Claudia, dan denk ik dat je wel goed zit met een van die supplementen. Je moet gewoon uitproberen wat je paardje het gemakkelijkste eet. Die van mij lust niets, dus het was wel handig dat het in vloeibare vorm is zodat ik het gewoon in de mond kan spuiten. Van de Myoplast hoor ik vaak dat ze er wat heter van worden, ik merk het niet bij de Chevivit.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:41

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:40

Ik voer ook Pavo E-plus, ook voor z'n spieren, ik ben er erg tevreden over en hij ook volgens mij. Met magnesium heb ik ook erg goede ervaringen.

Ik haal mijn E-plus overigens bij Divoza.