sportbrok, haver enz. hoe zit het daar mee?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

sportbrok, haver enz. hoe zit het daar mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 07:40

ik heb een vrij lui paard. (kwpn ruin van 14, L1 dressuur) Om hem wat op te peppen krijgt hij nu energie control van pavo, hiervoor kreeg hij all sports ook van pavo. 2 kilo per dag. Daarnaast nog een kilo sportsfit muesli. Hij ziet er super uit verder maar hij blijft niet al te vlot. Het lijkt totaal geen ander effect te hebben als de basisbrok die hij in het begin kreeg... Heb hem zelfs een tijdje wat haver bij gevoert en ook dat hielp nix.

Wat kan ik hem verder nog geven zodat hij een beetje 'wakker' word? En kan het eigenlijk kwaad zo energie rijk voer te geven als het toch niet anders blijkt te werken als sportbrok?

Lenneke_

Re: sportbrok, haver enz. hoe zit het daar mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 06:42

Mijn ervaring is dat je je paard niet drukker krijgt met voer. Waar ze wel energieker van worden is een goede training (hoe meer conditie, hoe beter ze in hun vel zitten) en alle medische oorzaken uitsluiten (uitgebreid bloedonderzoek)

En verder misschien maar gewoon accepteren dat je paard niet zo druk is. Anouar is ook de meeste tijd van het jaar een luie donder, door de trainingsritten afwisselend te houden probeer ik hem een beetje wakker te houden. Behalve in het najaar, dan is hij zo gek als een deur.
Hij is gewoon een paard dat altijd wel doet wat je hem vraagt, alleen verveeld hij zich snel.

chermey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:37

ik heb een niet al te snel paard...
wij voeren hem pavo explosive met haver!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:56

Mijn paard was ook een tijdje niet vooruit te branden, ik heb hem toen kentucky lite E bijgevoerd en dat had veel effect. Ik gaf hem ong een kilo per dag aangevuld met musli, totaal kreeg hij 1,5 kg voer per dag.

Nu ben ik het weer een beetje aan het afbouwen omdat hij wel heel erg heet werd en dat was ook weer niet de bedoeling. Maar verwacht niet binnen een week resultaat, het heeft echt wel een tijdje nodig.