Voeding bij chronische bronchitis

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

clara

Voeding bij chronische bronchitis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 02:39

Mijn 3 jarige ruin heeft chronische bronchitis, nu vroeg ik me af of er mensen zijn met het voeren van bepaalde kruidenmuslies die een gunstig effect hebben op de luchtwegen en of je ook daadwerkelijk verschil merkt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Voeding bij chronische bronchitis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 04:39

Mijn toenmalige paard had ook chronische bronchitis. Ik heb hem toen op Pavo Herbasan gezet. Dat is best goed bevallen Ja Het is met name ontwikkeld voor de luchtwegen en hij reageerde er wel degelijk op. Ik had het idee dat hij toch wel een stukje meer lucht kreeg.

http://www.pavo.nl/mueslis/pavo-herbasan.html

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:34

ik heb goede ervaringen met de havens reform muesli.
Paard wat ook cgronische bronchitis had, kreeg dit. Het was niet stoffig, zaten veel kruiden in, en hij vond het erg lekker.
Of het echt bijgedragen heeft aan een vrijere luchtweg, dat durf ik niet te zeggen. Maar wat ik belangrijk vond, was dat het abssoluut niet stoffig was!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:37

wij gaven standaard foene griek en bloem van zwavel voor slobber heen... hielp wel een beetje maar niet voldoende...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:37

Ik voer nu de kruidemuesli van Treurniet, daar zitten kruiden in die goed zijn voor de luchtwegen.

Ik overweeg om over te stappen op de muesli van Hartog (balance), omdat ik daar ook lucerne van voer.
Daar zitten ook kruiden in die goed zijn voor de luchtwegen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:42

Prisca krijgt gewone brokken met daar van september tot en met mei Foengiek poeder over.

Verder voeren we haar nat hooi en staat ze in een vlasstal. Sinds we dit doen heeft ze bijna geen last meer van haar bronchitis gehad.