m'n paard smeert gigantisch met brokjes e.d.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myrna91

m'n paard smeert gigantisch met brokjes e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:18

hey

ik snap nog niet echt veeel van deze site, ik probeer of dit lukt Tong uitsteken

mijn paard smeert namelijk heel veel met z'n eten (biks, muselie en zelfs met slobber!)
terwijl we voor een maand of twee terug zijn tanden nog na hebben laten kijken bij de veearts, toen hebben ze
er kleine haken aan de zijkant vanaf gevijld, maar hij smeert eigenlijk nog heel veel Gaaaap m'n paard is ook nog echt
niet oud. hij is nog maar 5...hij doet verder ook niet raar met rijden ofzo dat ie ergens last van heeft..

snap niet hoe dat kan??
en hoe ik er weer vanaf kom?

zap

Re: m'n paard smeert gigantisch met brokjes e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:19

smeren met brokjes? Hoe moet ik me dat voorstellen Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:21

ik ken dr ook zo eentje... elk jaar keurig tandarts behandeling maar mevrouw blijft kliederen en kladderen! Hooi eet ze prima dus het is echt haar eigen gedrag... Lekker laten kliederen zeggen wij dan!
Maakt hij geen proppen met hooi? Want niet elke tandarts is even goed, ik heb echt drama's gezien waarvan tandartsen zeiden dat het goed was...

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:28

brokjes smeren? hij neemt gewoon een hap, kijkt vervolgens weer doodleuk de andere kant op en laat ondertussen lekker de helft vallen Gaaaap
heb al een 2e voerbak iets later gehangen, daar valt mooi een deel in wat ie laat vallen. vreet ie later zo weer op

hij maakt geen proppen met hooi

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:29

Deed mijn m errie ook, die was 21 en knoeide ook heel erg met haar brokjes. Gewoon afgeleid om te eten, ook al voerde ik haar in het weiland of iets. Maakte niets uit. Tanden waren ook elk jaar gecontroleerd.

Ze "sopte" ook nog wel eens met haar brokjes. Veel kwijlen zodat je zelf je slobber kunt maken. Gek beest Tong uitsteken

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:30

apart... misschien gewoon veelsteveel afgeleid van het eten?

Als de tandarts zegt dat het goed is dan zou ik het maar accepteren als een 'gebrek' van hem Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:31

als zn hooi goed gaat en zn tanden zijn nagekeken is het een kwestie van accepteren ben ik bang!
Zou zelf ook niet weten wat je eraan kan doen, wij hebben er dus ook zo eentje op stal staan. Die doet precies hetzelfde, laat vrolijk de helft vallen. Water kliert ze trouwens altijd mee, heb haar zelden normaal zien drinken! Gaat altijd gepaard met heen en weer met je snuit in het water, tijdens een slok snel opkijken en alles er weer uit laten vallen etc.
Dit doet ze ook al van veulen af aan trouwens dus is gewoon haar methode van eten/drinken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:32

Och, doet die van mijn ook, wie wat bewaard heeft wat. Daarna gaat hij zijn gevallen brokjes zoeken..alleen de hond doet dan ook mee Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:33

zap schreef:
smeren met brokjes? Hoe moet ik me dat voorstellen Haha!

Hier in het oosten zeggen ze 'smeren' als ze 'knoeien' bedoelen. Knipoog

Balou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:34

Ja, het ligt dus niet aan het gebit dus zal wel '' eigen manier van eten zijn'' Clown

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:33

Tja, dat hoort nou eenmaal bij jou paard Knipoog. Dat is met mensen ook wel, de één knoeit nou meer (en sneller) dan de ander.
Ken ook wel paarden die, als ze het voer krijgen, een groot deel uit de voerbak gooien en dan de voerbak leegeten en vervolgens op de grond beginnen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:36

Ik heb bij een paard van ons die dat enorm deed veel profijt van het voeren van Luczerne gehad. Gewoon een half emmertje gemengd met het krachtvoer deed wonderen.

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 19:23

oke bedankt allemaal!
denk dat het dan toch maar iets is waar ik niks aan doen kan Verdrietig

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:24

Had je mijn tip dan al geprobeerd?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:30

Mijn merrie doet precies hetzelfde. Hooi eet ze normaal, maar krachtvoer eet ze zo wild en ongeduldig dat het alle kanten opvliegt. Ze moet overal kijken en kauwt met haar mond half open. Maakt niet uit met welke dingen ik haar voer mix, ze blijft knoeien. Als ze voer krijgt in een emmer of andere losse bak, gaat ze daar ook nog eens mee smijten. Dan is de chaos helemaal compleet.

Ook haar tanden waren (en zijn) goed. Ze heeft een goed en mooi bekkie.

Wij hebben ons er maar bij neergelegd. Het hoort bij Charlotje.

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:46

Mijn paard knoeit ook erg met zijn eten. Hij heeft ook een onderbeet. Ook kan hij zijn lippen nooit helemaal op elkaar krijgen dus zie je eigenlijk altijd zijn tanden. Tijdens het rijden zie je ook altijd zijn tanden en lijkt het of ik erg in zijn mond trek omdat hij gewoon altijd zijn mond open doet. Maar hij is juist altijd erg licht in zijn mond.
Hij gaat ook elk jaar naar de tandarts, maar het knoeien word niet minder.
Ik vind het niet erg. Het hoort inderdaad bij hem

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:53

Misschien kan je het nog proberen met een touwtje aan de emmer en dan om de oren van het paard?
Bij mijn paard helpt dat helaas niet want dan kwijlt hij in de emmer en dan eet hij het niet meer op.
Misschien is het voor jouw paard de oplossing!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:05

ik heb ook een knoeier,
als ze staat te eten is ze overdreven allert op alles om zich heen en staat dus continu rond te kijken en laat de helft overal vallen, de hond vind het minder erg want paardenbrokjes vind hij ook zeer smakelijk Haha! alleen als het paard dan de grond ook gaat afspeuren naar verloren brokjes dan maakt hij zich uit de voeten.

ik voerde voorheen een soort meusli maar ben nu overgestapt op normaal maat brok en dat knoeit net iets minder snel Tong uitsteken

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 23:41

helaas hier ook de eigenaresse van een knoeier. veel geprobeerd, maar niets geholpen Haha! . Vreemd genoeg(vind ik ) een super braaf paard dat nergens voor schrikt, maar constant om haar heen moet kijken als ze eet en dan de helft op de grond moet knoeien. Op stal, gewoon in het land of buiten voor de stallen, maakt niets uit, knoeien. Haha!