Mag een paard euroshopper muesli/cornflakes

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonaire

Mag een paard euroshopper muesli/cornflakes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 13:25

Hallo mensen,

Even een snel, klein vraagje..

Mag een paard de simpele crunchy muesli van de euroshopper? En gewone Kellogs cornflakes?

Mn zusje (v. 8) wil graag nog een taart maken voor dierendag.. (ja, iets te laat, maar dat heeft het paardje toch niet door Knipoog) En misschien kon ik hiervan iets van een bodem creeeren, maar weet dus niet of het mag.

Bedankt voor de hulp alvast! Lachen

groetjes, Bonaire

ps. Misschien heeft iemand betere ideeen voor een paardentaart? Met spullen die een gemiddeld gezin in huis heeft....

Airiin

Re: Mag een paard euroshopper muesli/cornflakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:54

Mijn paard vond de euroshopper muesli errug lekker en ze viel er ook niet dood van neer. Er zit alleen wel gigantisch veel suiker in... ik heb nog wel een recept liggen voor paardensnoepjes. Zal het even voor je opzoeken!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:57

Ja hoor, het is weer zover, deze week is het dierendag. En wat doe je op dierendag? Lekkere hapjes uitdelen, toch? Daarom hebben we een prachtig recept voor eigen gemaakte paardenkoekjes voor jullie!

Daarom hebben we een prachtig recept voor eigen gemaakte paardenkoekjes voor jullie:

Paardensnoepjes
Nodig:
150 g Bloem
120 g Boter

Verder kan je er in doen:
Gedroogde brandnetel
Handje biks
Muesli
Appelstroop
Knoflook (Maar dan gaat het huis wel een beetje eh... ruiken)
Of andere lekkere hapjes

Snijd de boter in stukjes en doe dat met de bloem in de kom. Kneed alles goed en doe je andere ingrediënten er doorheen. Weer kneden. Het deeg ziet er nu misschien niet zo smakelijk meer uit maar geloof ons, na het bakken lust je pony het best. Maak leuke vormpjes met de hand of gebruik koekvormpjes. Dan bak je de koekjes op 150 graden in het midden van de oven. Als de koekjes bruin zijn, dat is na ongeveer 20 minuten, zijn ze klaar.

(van de Penny, haha Tong uitsteken )

Hier staan wat recepten voor een taart: http://www.dekempenhoeve.be/recepten/recepten.php

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:58

Misschien brood als bodem, dan stukjes wortel, peer en appel er boven op? Als versiering stukjes manderijn of paardensnoepjes?

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 14:00

Waarom denk ik zelf niet aan brood als bodem xD

Dank jullie wel.. ga vanavond maar even aan de slag met het kleine meisje. Lekker klieren in de keuken, en dan paardje verwennen. Vind ze vast leuk Lachen

Dank jullie wel Lachen

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:05

wel gedroogd brood/toast gebruiken hé? Anders heb je straks een paard staan met koliek.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:08

volgens mij kan je dan beter de muslie doen Nagelbijten / Gniffelen ik geef de mijne ook wel eens mensenmusli, gewoon goedkope. Brood moet zowieso dan gedroogd zijn. liever ook geen witbrood

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:23

Een paar bruine boterhammen kunnen echt geen kwaad hoor! Wordt een ander vehaal als je kilo's brood gaat voeren, maar een paar boterhammen, daar is niets mis mee hoor!

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 14:37

Brood toasten? Dacht inderdaad zelf aan oud brood, vers brood gaat kleven.. maar, toasten?

Anders een soort mix. Of gewoon cruesli.

Hoe zat het nou met cornflakes? Is dat wel veilig?

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:38

Oud brood is goed hoor!