Marstall Optimal

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Marstall Optimal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 23:32

Voor een van mijn paarden ben ik zoekende naar een voer waar ze wat meer uit kan halen. (geen energie maar gezondheid)
Zo kwam ik Optimal van Marstall tegen en ben benieuwd hoe andere over dit voer denken.

Voer jij Optimal van Martall? (of heb je het gevoerd)
Waarom ben je dit gaan voeren?
Hoe bevalt het?

Suomi

Re: Marstall Optimal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 09:41

Wij voeren sinds een maand of 3 (schat ik) de Marstall Optimal. Hiervoor voerden we de Havens muesli zonder haver met daarbij wat vijfgranenmix en ook de Pavo Sportsfit hebben we een tijdje gevoerd.

Reden waarom wij naar de Marstall Optimal zijn overgestapt is omdat we voorheen ons paard veel muesli moesten voeren (naast de dagelijkse hoeveelheid hooi & weidegang) om op gewicht te blijven en genoeg energie te hebben met rijden.

Sinds we de Marstall Optimal voeren, is ons paard echt super voorwaarts en zit lekker in haar vel. Op een gegeven moment had ze zelfs teveel energie en zijn we de hoeveelheid muesli gaan afbouwen. Momenteel krijgt ze 's ochtends én 's avonds een kwart (dus 0,25) schep Marstall. Ter vergelijking: voorheen kreeg ze 2x per dag zo'n 1,5 schep muesli!

Verder is de dagelijkse hoeveelheid silage, hooi en weidegang hetzelfde gebleven. Het enige wat wellicht ook heeft geholpen is dat mijn paard in die periode dat we op Marstall Optimal zijn overgegaan ook 1 behandeling + nacontrole van de ostheopate heeft gehad.

Marstall Optimal is wel duurder dan andere voermerken, maar omdat we wel een heel stuk langer met een zak doen, zijn we in principe niet duurder uit dan met andere voermerken.

holly

Re: Marstall Optimal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 12:15

Dank je wel jesse_rulez. Voor jouw paard heeft het duidelijk verschil gemaakt?

Ik lees graag nog meerdere ervaringen over Marstall Optimal.