Bijvoeren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chihiro

Bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 12:42

Hallo,

Ik heb een shetlander, en deze herfst/winter brengt ze voor het eerst op haar nieuwe plekje door.
Vroeger op haar oude plek kreeg ze altijd muesli en brok bij gevoerd, ongeveer een handje vol van elk. (en voldoende ruwvoer natuurlijk) en daar deed ze het prima op!
Ze stonden toen overdag buiten op een weitje, en savonds in een schuilstalletje.
Nu is het voor mij dus ook even moeilijk om te beslissen wat ik nu zou doen. Nu staat ze 24/7 buiten, heeft op zich veel meer weiland dan toen, en ze is niet té dik...

Ze is nog jong, dus echt werken doe ik niet met haar. Af en toe een wandelingetje en dat was het wel.

Op dit moment krijgt ze dus, gras (is al aardig kort), ruwvoer, en af en toe een appeltje of een wortel.

Nu wil ik dus gaan bijvoeren, op het moment kies ik voor Marstall Force.

Deze hebben van de Individueel-lijn,
Isi-robustmuesli, voor sober gehouden rassen, zoals IJslanders.

Zou dit iets zijn voor mijn shetlander?

Wat voeren jullie je shet?

Edit: Ik zie nu dat ze ook weide koeken hebben van Marstall Force, is dat ook goed voor in de winter?
En wanneer zou je daar me kunnen beginnen met voeren?

shetlandfan

Re: Bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:53

Een shet waar in principe niet mee gewerkt wordt en voldoende gras/ruwvoer tot z'n beschikking heeft, hoef je niet bij te voeren in mijn mening.

Voor de nodige vitamientjes en dergelijk voer ik die koeken van Pavo. Hele jaar rond eigenlijk.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:44

[SH] > [VS]

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 17:07

Dus ik kan wel gewoon die koeken voeren? Het gaat mij ook om de vitamientjes enzo Knipoog Maar dikker hoeft ze niet te worden ..

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:24

Ja hoor, die koeken kan je volgens mij altijd voeren. Ik doe dat altijd wel. Ik geef altijd een halve koek gezien die dingen gemaakt zijn voor paarden en een shet veel kleiner is.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:21

Wij voeren onze paarden, waar op dit moment weinig mee gedaan wordt en 24/7 op wei/uitloop staan ook paardenkoeken voor de vitamines en mineralen. Ik zou een shet geen brok gaan voeren als er niks mee gedaan wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:51

Ik voer mijn shetlander alleen iets bix bij.
Puur omdat ik het leuk vind Knipoog