The Missing Link: ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

The Missing Link: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 12:06

Ik ben gisteren op internet bij dit paardenvoer, of eigenlijk supplement terecht gekomen. Het klinkt goed en doordacht, heeft iemand hier ervaringen mee? Het lijkt duur maar het is voor een paard van boven de 500 kilo even duur als wanneer een paard 3 kilo basisbrok per dag krijgt. Hier de link:
http://www.witsenburg.info/index.php?id=92

Zoals ik het opmaak uit de tekst, hoef je naast dit supplement bij het voeren van onbeperkt hooi en een mineralen liksteen in principe niets bij te voeren.
Heeft iemand ervaringen hiermee?

madamX

Re: The Missing Link: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:38

Ik heb er geen ervaringen mee en heb ook niet de gehele site doorgelezen; wat me opvalt is dat de ingrediënten genoemd worden maar niet de exacte hoeveelheden.... dat is mi wel erg belangrijk omdat o.a. melasse en (soja)lecithine voor nogal wat problemen kunnen zorgen bij paarden.
Ik ben dus wel benieuwd naar de exacte hoeveelheden per ingrediënt.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 14:23

Ja, dat miste ik inderdaad ook al. Ik las wel op een endurance site dat lechitine ervoor zorgt dat het paard meer vet kan omzetten naar energie, dus dat klonk wel positief. Daar stond niets over nadelen van lechtine.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:55

Ik heb er allerlei infofolders over, kun je zo aanvragen.Wij hebben het echter niet in ons assortiment opgenomen omdat ik niet overtuigd was...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:34

Je kunt het ook bij de paardendrogist.nl krijgen. verder geen ervaring.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:44

ik zie dat het poeder is, dus dan moet je haast wel wat bijvoeren, want door het hooi mengen zal niet makkelijk gaan...

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:47

dorientjuh schreef:
Ja, dat miste ik inderdaad ook al. Ik las wel op een endurance site dat lechitine ervoor zorgt dat het paard meer vet kan omzetten naar energie, dus dat klonk wel positief. Daar stond niets over nadelen van lechtine.

Juiste en gerichte training maakt dat een paard eerder (en wellicht vrijwel direct bij aanvang van het werk) en meer vet kan omzetten naar energie.
Netals bij humane sporters.
Daar heb ik geen lecthine en/of anti-oxidanten extra in supplementen voor nodig. Knipoog
Laatst bijgewerkt door SamCo op 04-10-08 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:47

slim agnes!!! Haha!

maar in principe kun je elk volledig supplement geven naast hooi ,dus zonder krachtvoer.
alleen de samenstelling verschilt nogal es van soort tot soort

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:08

ellepel schreef:
slim agnes!!! Haha!

maar in principe kun je elk volledig supplement geven naast hooi ,dus zonder krachtvoer.
alleen de samenstelling verschilt nogal es van soort tot soort

en dat voor een blondje he Knipoog

ja ik snap wel dat je het apart kunt geven. er zijn zat mensen die niks geven naast ruwvoer, en daar doen paarden het dan ook gewoon goed op, dus waarom kun je dan niet alleen een supplement geven naast ruwvoer. tuurlijk kan dan. maar als je wil kijken qua prijs moet je dus rekening houden met t feit dat je het wel ergens door heen moet mengen, en dan vrij snel uitkomt op toch een klein beetje brok voeren. dat is ook de enige reden waarom indi brok krijgt. om al die poeders doorheen te doen! want in de brok zelf zit weinig wat echt van waarde is vind ik...

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:07

ikenindi schreef:
...klein beetje brok voeren. dat is ook de enige reden waarom indi brok krijgt. om al die poeders doorheen te doen! want in de brok zelf zit weinig wat echt van waarde is vind ik...

Vind je? Ik persoonlijk vind dat brok meer dan genoeg voedingsstoffen bevat. Ik voer liever te weinig dan te veel. Te veel is in veel gevallen schadelijker gebleken dan te weinig.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 16:49

Lijkt me sterk dat dat ook het geval is met Indi scoxxx, ivm haar ziekte. Die heeft wel supplementen nodig.

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:09

dorientjuh schreef:
Ik ben gisteren op internet bij dit paardenvoer, of eigenlijk supplement terecht gekomen. Het klinkt goed en doordacht, heeft iemand hier ervaringen mee? Het lijkt duur maar het is voor een paard van boven de 500 kilo even duur als wanneer een paard 3 kilo basisbrok per dag krijgt. Hier de link:
http://www.witsenburg.info/index.php?id=92

Zoals ik het opmaak uit de tekst, hoef je naast dit supplement bij het voeren van onbeperkt hooi en een mineralen liksteen in principe niets bij te voeren.
Heeft iemand ervaringen hiermee?

Ik heb het een jaar aan mijn merrie gegeven, ze krijgt niet zo heel veel krachtvoer omdat ze dan te dik wordt, samen met Power Plus van Havens zag ze er geweldig uit, de glans op haar vacht was echt mooi. Ben over gegaan op Equilin omdat dat beter zou zijn voor de spieren, en omdat het brokjes zijn, poeder vind ik toch lastig, ligt altijd onderin de bak en om nou elke dag slobber te voeren...
Ik ben nu wel opzoek naar een ander vitamine preparaat, de merrie is drachtig en vanaf de 9e maand zou ze dan een extra goed mengsel moeten hebben, evenals het veulen als het geboren is.
Ik heb zitten kijken naar mengsels, maar daar wordt je ook niet vrolijk van:
PAVO podo supply lijkt me goed, maar ik kwam ookeen mengsel tegen op de Vitella-webshop.com, die is voordelig: 3 kg voor €30.30
en dit mengsel is voor alle paarden die laag in het krachtvoer staan.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:29

Hoi,

Ik zit er net naar te kijken. Maar in principe is het lijnzaad met allerlei aanvullingen ( wortel, alfalfa, appel, knoflook, kelp ). Of zie ik dat verkeerd ?