Kentucky lite E overgaan op Power plus mix

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iSaBeLL

Kentucky lite E overgaan op Power plus mix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 20:26

Hallo,

Ik voer mijn pony nu 2 maanden Kentucky lite E. Maar ik merk eigenlijk geen verschil.
Der zit haver in waardoor ze wat weer power moet krijgen maar ik merk het echt totaal niet.
Dus eigenlijk wil ik daarmee stoppen.

Nu ben ik van plan om over te gaan op Power plus mix om te kijken of dat wel werkt. Want ze moet gewoon wat meer pit krijgen.

is het niet erg om over te gaan op iets anders, en wat zijn jullie ervaringen met deze 2 soorten?
mijn pony krijgt op een dag 1 kilo sportbrok en na het rijden (4 a 5 keer in de week) een half schepje Mueslië.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
Groetjes Janise

Gimli_

Re: Kentucky lite E overgaan op Power plus mix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:17

Interessant, ik zit er namelijk over te denken 1kg brok van m'n paard te vervangen door mix, en omdat ik al jaren Havens voer twijfelde ik tussen de Kentucky Lite E en de Power Plus Mix.
Paard is ´n beetje ´uitgegeten´ op alleen brokken, laat restjes liggen, terwijl hij 3x harder werkt dan voorheen en hij altijd dezelfde hoeveelheid heeft gekregen.
Vandaar dat ik wat brok wil vervangen door ´n energierijke mix, omdat ik niet teveel krachtvoer wil geven.

Overgaan op iets anders is geen probleem, gewoon geleidelijk doen (eerst beetje mengen bijvoorbeeld), maar aangezien je paard geen kilo's krijgt zal dit geen probleem zijn. Lachen

Ik hoop dat er hier reacties komen, ben ook wel benieuwd!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:17

Is het tekort aan pit tijdens het rijden niet een rijtechnisch probleem? Dan kan je voeren wat je wil maar helpt het niet.
Kentucky lite E is zoals iemand dat eens mooi zei echt peper-in-je-reet-voer.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 13:21

Charaz schreef:
Is het tekort aan pit tijdens het rijden niet een rijtechnisch probleem? Dan kan je voeren wat je wil maar helpt het niet.
Kentucky lite E is zoals iemand dat eens mooi zei echt peper-in-je-reet-voer.

Nee geen rijtechnisch probleem. Want ik kan haar gewoon zonder sporen en zweep rijden. Maar gewoon dat beetje extra heeft ze aventoe niet vooral in deze tijd haar haren groeien weer en zweet sneller en dan is ze al heel snel haar energie kwijt.

Groetjes janise

Bandit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:53

Sinds 2 maanden gebruiken we voor onze 3 en half Jarige Quarter,de Power plus mix.Al sinds hij (zelfs nog bij z,n moeder in haar buik)voer ik de Havens produkten.Toch ben ik verleden Jaar overgestapt op een Gewone Basis brok van een ander merk,omdat hij en niet veel deed,en om te testen wat ander voer zou doen.

Ik ben zeer tevreden hoe ik de balans nu hebt kunnen vinden voor mijn Quarter(nog in de groei) en al wat aan het werk is..Zijn uithoudingsvermogen door deze Power plus mix,is aanzienlijk beter geworden,(zonder dat hij drukker er van word)en zoals op de verpakking staat geschreven,je hoeft hiervan niet veel te voeren.!

Ik geef 2x op de dag 1 kilo per keer,en 3x hooi op de dag.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben Knipoog