BiotinForte (Pavo) met wat samen voeren?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

C_Star

BiotinForte (Pavo) met wat samen voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 09:14

Op advies van de DA en nog een paar mensen gebruik ik voor de komende maanden Biotin Forte (voor sterke en elastische hoeven) van Pavo. Alleen ik meng dit al met allemaal voer, maar mijn paard lust het totaal niet hij laat nu zelfs de helft van zijn voer staan. Het is trouwens een soort poeder. Nu zit ik te denken als ik nou een slobber maak en ik meng die met water en dit spul kan dat? Ik weet niet of het kwaad kan als ik het met water meng? Of heeft iemand anders nog andere tips?

C_Star

Re: BiotinForte (Pavo) met wat samen voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 09:04

Helemaal niemand?

rietuhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 09:10

Zelf voer ik een ander supplement en ik doe dit altijd door der meusli heen die ze na het werken krijgt. Hierbij voeg ik altijd redelijk wat water bij toe om het poeder op te lossen. Bij poedersupplementen mag naar mijn weten gewoon water worden toegevoegd ook ivm wegblazen uit de voerbak Vork

lis1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:03

biotin forte heb ik ook een paar maanden gegeven. ik gaf het inderdaad gewoon met een kwartje slobber Ja

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:56

Ik zit met hetzelfde probleem. Het paard van mijn schoonzus krijgt sinds kort ook Biotine voor haar slechte hoeven. Aangezien we 4 flinke scheppen elke dag moeten geven en ze maar 1 keer per dag Muesli gevoerd krijgen, moet ik dus alles in 1 keer door het voer gooien. Ze laat dus ook bijna alles liggen. Ik heb al oud brood in water gedoopt en het gemixed met de Biotine, zodat het er aan blijft kleven. Maar zelfs dan is nog niet alles weg.

Ik denk ook dat ik echt een papje er van ga maken, oftewel van brood, oftewel gewoon met de Muesli.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 07:39

Wat dacht je van appelmoes.
Of een boterham met jam/ stroop.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:02

Ik voer om deze reden Kerafortin van Humavet. Dit is een vloeistof op basis van biontine en zink. Het ruikt heel erg lekker en de paarden likken het zo uit de voerbak als ik het er 's avonds in laat lopen. Mijn paarden krijgen geen brokken, dus ik was ook op zoek naar een alternatief en dat is dit zeker voor mij.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 16:33

Oke. Bedankt voor de tips.