Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
mssn dat je hiermee het een en ander kan berekenen? rohotje schreef:ik heb hier verder niet zoveel verstand van kwa omrekenen, maar ik weet wel dat je voor een 25kg zak voer een bak nodig hebt van ongeveer 50 litermssn dat je hiermee het een en ander kan berekenen?
gripala schreef:rohotje schreef:ik heb hier verder niet zoveel verstand van kwa omrekenen, maar ik weet wel dat je voor een 25kg zak voer een bak nodig hebt van ongeveer 50 litermssn dat je hiermee het een en ander kan berekenen?
dat is dan het dubbele liter, dat betekend dan dat ik in die 5liter emmer 2,5 kilo voer in kan hebben? haha dan moet het wel een hele kleine emmer zijn, niet waar?
van de week nieuwe bakken voor het voer gehaald en voor zover ik weet toch echt 50 liter bakken mee genomen
_Sigrid_ schreef:Heb je niet gewoon zo'n biks schep? Dan kan je het namelijk afmeten.
Kilo en liter is afhankelijk van de inhoud. Ook wel "soortelijk gewicht."
Een liter water staat gelijk aan het gewicht van een kilo. Globaal kan je dus zeggen dat 1 liter = 1 kilo, maar dat gaat dus niet altijd op.
Een liter is een inhoudsmaat (bak van 10x10x10 cm)
Een kilo een gewichtsmaat.
Voorbeeld:
Een liter kwik weegt 13,6 kilo.
Een liter olie weegt 0,8 kilo.
Snap je het?
gripala schreef:ja een beetje, maar als je bijvoorbeeld 1kilo brokken moet, past dat dan in een 5liter emmer?