Mijn paard is nu 3 jaar en 3 maanden, en komt vanaf oktober op stal te staan. De andere 3 jaar heeft hij met leeftijdsgenoten in een uitloopstal gestaan en deed hij het op onbeperkt hooi, en beperkt brok. Nu staat hij vanaf april 24/7 op de weide en heeft hij een periode Pavo Basic Plus bijgevoerd gekregen, en Pavo Natures best muesli. Nu heb ik trouwens gemengd met Basic Plus en Subli Structuur muesli, en na het werken krijgt hij één schep gemengd. Hij "werkt" trouwens maar 2x per week een kleine 3 kwartier.
Maargoed, vanaf oktober dus voor het eerst op stal. En de paarden worden 2x (of 3x, nog een beetje onduidelijk) per dag gevoerd, en krijgen onbeperkt hooi tot hun beschikking. Nu is mijn vraag, wat kan ik mijn 3jarige het beste voeren, en hoeveel? Qua werk zijn we nu rustig bezig met inrijden, hij hoeft dus niet elke dag hard te werken, en de dagen dat we niet rijden longeren we zo'n 10 minuten en verder veel grondwerk. Ik wil hem ook niet overvoeren, omdat hij qua werk niet zoveel verzet als een ingereden paard.
Dus wat is aan te raden, zeker bij jonge paarden die net op stal gaan en nog ingereden worden?