Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:35

Ik geef nu enkele maanden magnesiumoxide dat ik via de Horta heb gekocht. Heb wel 1000x aan dierenarts (3) gevraagd of deze magnesium in orde was. En dat bleek ook.
Ik moet een schepje geven en dat komt op 30 gr per dag uit.
Winnie loopt er véél soepeler van en Max ziet minder "Trollen", hij is minder schrikachtig dus.

Afbeelding

Ik was op zoek naar de magnesium uit het starttopic, maar die kon ik NIET vinden of ik zou er ineens een pallet van moeten kopen... Dankzij Wellkoop heb ik dan een tip gekregen om naar Horta te gaan kijken.

Ik betaal 15 euro voor 25 kg. Ik ga dus even toekomen. Horta koopt het in bij Maalderij Roosens uit Schoten. Die halen het dan weer elders.

Keet

Re: Magnesium gebruik, merken jullie verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:58

Lijkt op dezelfde als bij de Welkoop zo te zien :) fijn dat je paardje het er goed op doet :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:44

zal dezelfde wel zijn alleen grotere verpakking.
ik ga morgen mijn nieuwe zak ophalen *\o/*

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:26

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:51

TanteFlavie schreef:

Lekker zuinig en voordelig in het gebruik, maar op het label staat "'vervaldag 09/2015"". Is dat de houdbaarheidsdatum? Dan heb je die 25 kg toch nog lang niet opgevoerd en kun je het weggooien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:22

ik doe gemiddeld een half jaar met zon grote zak, dus dat red je denk ik wel hoor.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:32

criollo_yess schreef:
TanteFlavie schreef:

Lekker zuinig en voordelig in het gebruik, maar op het label staat "'vervaldag 09/2015"". Is dat de houdbaarheidsdatum? Dan heb je die 25 kg toch nog lang niet opgevoerd en kun je het weggooien?

Mocht er iemand in de buurt van Merksplas/Turnhout/Hoogstraten zijn die een deel wil overnemen... Geen probleem. Het is inderdaad zo dat ik het niet kan opkrijgen tegen september, maar dan nog ben ik véél goedkoper gesteld denk ik.
Vermits ik dus in de grensstreek woon.... bij interesse stuur maar een berichtje!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 00:17

Ik lees even mee! Ik heb van een homeopaat vloeibare magnesium gekregen. Het werkt goed voor mijn normaal zo rillerige paard. Maar deze flessen kosten €59 en daar doe ik maar 40 dagen mee. Ik ga hier maar eens zoeken naar een alternatief.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:20

Mijn paard heeft er een nieuwe buurvrouw bij en is daar helemaal niet blij mee, hij is echt gestressed in zijn stal en dat is niet van zijn normale doen. Zou het baten als ik hem tijdelijk magnesium bij geef? Ik vermoed dat het spoedig wel beter zal gaan van zodra ze samen naar buiten kunnen, maar dat hij zijn wortelen laat staan om haar op d'r donder te geven is niet de normale gang van zaken van mijn (gewoonlijke) womanizer...

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:32

cissy_D, dat is wel pittig zeg. Werkt het wel goed?

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:32

Danoesje, ik merk zeker wel verschil ja!
Ze is net wat minder stresserig met rijden en op de poetsplaats. Ze heeft ook een rustigere blik in haar ogen.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:01

Iemand hier in de buurt die de gries van de welkoop heeft? rond coevorden hoogeveen?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:51

Mijn paard staat nu even een weekje zonder na het jaren aan 1 stuk door te hebben gevoerd. Het kwam zo uit, het was op. Stomme zet van mij blijkbaar, ik weet niet of het daar perse aan ligt, er zijn ook wat veranderingen op het erf bezig waar ze slecht mee om kan gaan maar ik heb een paard dat niet normaal is. Stress periodes ken ik wel van haar, maar ze kan niet meer rustig in stal staan, en ook met rijden is ze rilleriger dan ik gewend ben. Hopelijk komt de nieuwe magnesium snel binnen.

Magnesium van EquiPower. Ooit eens in duitsland gekocht, en de maanden dat ze het kreeg ging ze echt geweldig qua gedrag en ook het los in haar lichaam zitten. Misschien niet perse die magnesium, maar ik ga het nog eens proberen dit merk. Vond het wel lastig te voeren, best een flinke schep dat slecht wilt oplossen in water, maar we gaan het gewoon weer proberen. Ben benieuwd. Zonder gaat iig echt niet.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:55

Weten jullie misschien of de soort magnesium ook nog uitmaakt ? Iemand daar ervaring mee ?
Dus werkt b.v. oxide minder goed als citraat ? of ene merk beter als het andere merk ?

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:10

Ikzelf heb jaren de chelaat gebruikt van paardnatuurlijk. Daar trok Winnie vaak zijn neus voor op... Hierbovenaan heb ik gemeld dat ik sinds enkele maanden de magnesiumoxide gebruik (zie foto bovenaan)... dat gaat er in alsof het niets is.
Winnie loopt er goed op, ik zie het verschil mét en zonder (ook met de chelaat trouwens). Heb er in België wel even moeten achter zoeken, want ik geraakte niet aan de magnesiumoxide die in Nederland gekocht kan worden.

Heb eerst navraag gedaan bij mijn dierenarts en die gaf ook aan dat ik even goed de oxide mocht geven. Ik geef een kleine 30 gr per dag en dat komt overeen met één maatschepje.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:42

TanteFlavie, welk verschil zie je dan tussen de chelaat en de oxide ? Of bedoel je dan de smaak ?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:53

Ik heb ook een tijdje de chelaat gevoerd, ze vond het ook niet echt te pruimen := Ik vond ook dat je er erg veel van moest voeren. Nu ben ik overgestapt naar magensiumcitraat en merk ik geen verschil behalve dat ze het beter eet..

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:56

MartineC1711 schreef:
Ik heb ook een tijdje de chelaat gevoerd, ze vond het ook niet echt te pruimen := Ik vond ook dat je er erg veel van moest voeren. Nu ben ik overgestapt naar magensiumcitraat en merk ik geen verschil behalve dat ze het beter eet..

Heb precies dezelfde ervaring. Voer nu de magnesiumcitraat van Equilin. Mijn paard eet het graag en het klontert niet. Is wel iets duurder per pot, maar heb veel minder ervan nodig, dus per saldo goedkoper.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:10

Ik heb nu mg vlokken. Geef ze nu een paar dagen dusver verschil te zien is nog wat Kort dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:14

Nammie schreef:
Iemand hier in de buurt die de gries van de welkoop heeft? rond coevorden hoogeveen?

Ik :)

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:30

Maris schreef:
TanteFlavie, welk verschil zie je dan tussen de chelaat en de oxide ? Of bedoel je dan de smaak ?

Winnie eet het "normaal" op, de chelaat werd vaak slecht gegeten. Dat moest nat gemaakt worden of Winnie blies alle chelaat er eerst gewoon uit, of... hij liet zijn eten staan. De werking lijkt mij helemaal hetzelfde als de chelaat.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:15

Sinds ik mijn nieuwe paard heb, eind augustus, ben ik aan het kwakkelen met zijn gedrag. Hij is enorm onzeker en ik denk dat hij erg weinig gewend is en dat hij nu vooral veel moet wennen. Maar toch zal het ook wel zijn karakter zijn. Zo is hij super onrustig in omgang en onder het zadel. Meerdere halsters zijn al gesneuveld tijdens het poetsen en ook buitenritten zijn vaak een behoorlijke dagtaak. Zijn stal is echt zijn veilige thuishaven maar wanneer het dan slecht weer is, lees veel regen en wind, dan is het ook daar eng. Hij staat dan volledig gespannen in zijn stal.

Dit alles bij elkaar wil ik toch maar eens kijken of magnesium bij hem voor wat meer rust kan zorgen. Nou is dit volledig nieuw van mij en ondanks dat ik me over heb ingelezen, heb ik toch nog wat vragen. Als ik het goed begrijp, wordt het overschot gewoon uitgeplast? In september hebben we bloed afgenomen om te kijken of hij tekorten had, en dit was toen niet het geval. Of hier ook naar magnesium is gekeken, weet ik niet maar als hij hier geen tekort aan heeft, zou dit geen problemen moeten opleveren? Daarnaast zie ik verschillende hoeveelheden en merken voorbij komen. Paard is een moeilijke eter dus ik ben op zoek naar iets wat niet vies is :=. Welk merk raden jullie aan en hoeveel dan? Hoor veel over magnesium gries van de welkoop, hoeveel voeren jullie hier van?

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:03

Iemand nog een paar kilo magnesium over? ter overname? Om te proberen? 25 kg vind ik wel heel veel. Omg Apeldoorn of Hoogeveen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:36

Kyrseltje schreef:
Sinds ik mijn nieuwe paard heb, eind augustus, ben ik aan het kwakkelen met zijn gedrag. Hij is enorm onzeker en ik denk dat hij erg weinig gewend is en dat hij nu vooral veel moet wennen. Maar toch zal het ook wel zijn karakter zijn. Zo is hij super onrustig in omgang en onder het zadel. Meerdere halsters zijn al gesneuveld tijdens het poetsen en ook buitenritten zijn vaak een behoorlijke dagtaak. Zijn stal is echt zijn veilige thuishaven maar wanneer het dan slecht weer is, lees veel regen en wind, dan is het ook daar eng. Hij staat dan volledig gespannen in zijn stal.

Dit alles bij elkaar wil ik toch maar eens kijken of magnesium bij hem voor wat meer rust kan zorgen. Nou is dit volledig nieuw van mij en ondanks dat ik me over heb ingelezen, heb ik toch nog wat vragen. Als ik het goed begrijp, wordt het overschot gewoon uitgeplast? In september hebben we bloed afgenomen om te kijken of hij tekorten had, en dit was toen niet het geval. Of hier ook naar magnesium is gekeken, weet ik niet maar als hij hier geen tekort aan heeft, zou dit geen problemen moeten opleveren? Daarnaast zie ik verschillende hoeveelheden en merken voorbij komen. Paard is een moeilijke eter dus ik ben op zoek naar iets wat niet vies is :=. Welk merk raden jullie aan en hoeveel dan? Hoor veel over magnesium gries van de welkoop, hoeveel voeren jullie hier van?

Zie dat er nog niet echt gereageerd is op je vragen.

Het spul van de welkoop moet je veel van voeren. Je paard is een moeilijke eten, dus zou iets zoeken waar je niet veel van per dag hoeft te geven.
Je hebt ook vloeibare magnesium
http://www.rupa-sports.com/epages/00128 ... s/WH-39028

En qua magnesium is het idd zo wat je te veel geeft plast die uit.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:47

Zijn er hier ook mensen die de dosering aan het paard zelf overlaten? Mijn paardjes hebben een likblok met extra magnesium. Toen mijn shetlandpony eind juli bij mij kwam was ze hoefbevangen. En ze ging nogal tekeer met het likblok. Eind oktober had ik een nieuw likblok voor ze neergezet (1 zo'n blok weegt 10 kilo) en binnen 3 maanden had ze de helft ervan op. Mijn ruin zal er ook wel eens aan lurken maar vooral de pony was erg met het blok bezig.
En nu de afgelopen tijd gebruikt ze 'm nauwelijks meer. Ze zal zelf beter kunnen voelen dan ik wat ze nodig heeft, denk ik dan maar. Ik ben in elk geval blij dat ze er wat aan heeft, en vooral dat ze kan pakken wanneer ze wil zonder afhankelijk te zijn van een voerbeurt (ze krijgt maar 1 keer per dag haver/brokjes).