Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ceasario schreef:Speedster schreef:
Dit is appels met peren vergelijken.
In de prijs wel..in de "energie-" "voedingswaarde" niet.
Jotoma schreef:JuravelOX schreef:Ik ben nu aan de tweede zak bezig van care 4life. Ik zag dit voer liggen bij de countrymill en was wel benieuwd! Ik voer al gedurende de zomer subli dieetmix, maar toen ik deze zag en las dat er extra kruiden,gister etc in zaten was ik nog meer benieuwd.
Ik geef het aan mijn ruin die kampt met wat overgewicht. Niet meer op wei doet al wonderen en ook de overstap naar granenvrij voer begint ook positief te werken.
Nu vraag ik me af of extra vit/min handig is om bij te voeren. Ik zat te denken aan marstall force??
Hij krijgt nu totaal per dag tweederde Care4Life.
Zouden er meer merken komen met een granenvrij voer???
Dieetmix is ook granenvrij. Ik zou geen extra vit/min bijvoeren, dat zit hier al in een hoger percentage in (behalve biotine helaas) dan in bijv. de dieetmix. Dus als je hetzelfde aantal voert, zou ik geen vit/min bijgeven.
[***] schreef:Ik vind het prijzig, en om eerlijk te zijn vraag ik me af of dat echt aan die grondstoffen ligt (hoe doen andere voeders dat dan?) of dat het gewoon geprobeerd wordt omdat het verkooppraatje mooi is, van weinig suikers en geen granen en geen melasse etc. Iemand een idee of soortgelijke voeders (want die zijn er echt wel, alleen vaak minder makkelijk te verkrijgen) ook zo prijzig zijn? Heb geen idee naar welk voer ik dan moet kijken..
Maris schreef:Als je op b.v. de voerwijzer van paardnatuurlijk kijkt, komt er voor ieder paard wat allleen hooi eet een natrium tekort uit. Dus wat dat betrefd snap ik pavo wel ! Alhoewel je een zouttekort vaak goed kunt opheffen door een liksteen op te hangen ( als ze daarvan likken dan tenminste ).
Maar ik kan me best voorstellen dat ze door meer zout , meer drinken en dus meer plassen. Mijn paard likt de laatste tijd fanatiek aan een andere liksteen dan hij normaal krijgt en dus is zijn stal duidelijk natter.
maura schreef:maura schreef:Vrijwel heel het topic meegelezen. Ik zou graag aan Pavo_GT willen vragen waar met name de soja in C4L vandaan komt? Dit met het oog op de inspanningen die worden verricht in bijvoorbeeld de melkveehouderij om van de soja af te komen waarvoor regenwoud wordt platgebrand?
Ik begrijp overigens heel goed dat er een flink spanningsveld zit tussen de wens van paardenhouders om de kosten zo laag mogelijk te houden en de verantwoordelijkheid van een voerproducent om winst te maken, maar persoonlijk ben ik best bereid om meer te betalen voor voer dat een beetje verantwoord is geproduceerd. Paarden zijn tenslotte een (luxe) hobby, geen primaire levensbehoefte.
@Pavo_GT, ik was benieuwd of je intussen al antwoord hebt van je productmanager?
karev schreef:Zat eens te denken, die kleine zakken zijn 3kg voor 2 euro toch? Dan kan je beter 5 kleine zakken halen als 1 grote..