Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dribbelkont schreef:pagina 37 staat het (de spieropbouw wordt stil gelegd)
Paperboy schreef:Ik denk dat een echt sober ras maar heel weinig muesli nodig heeft....... Mijn noordzweed krijgt per dag 300 gram faser en na het werk (4x half uurtje rijden) ongeveer 70 gram force, dus niet elke dag. Ik denk dat een echt sober ras eigenlijk af kan met gras/hooi en een liksteen. Omdat de andere paarden op de pensionstalling brok krijgen, geef ik de Faser...... Een sober ras gaat heel anders met hun energie om, vandaar dat ze ook vaak snel dik worden en gevoelig op suikers en zetmeel zijn. Vandaar dat ik maar heel weinig muesli voer (jammer voor hem want hij vind het heerlijk), het is eigenlijk al extra!
Ik heb nog nooit gehoord dat muesli de spieropbouw stopt?????
Mirim weet jij daar iets over te vertellen, ben wel erg benieuwd???
CharlyBrown schreef:Zou om hem voller te krijgen/houden eerder extra ruwvoer erbij geven dan krachtvoer.Hoihoi! Sinds vorige week voer ik mijn paard ook Marstall..
Hij wordt over 3 weken 4 jaar... Het is een paard met veel pit.. soms iets te veel
Ik rij hem soms 3 keer soms 4 keer in de week. Daarnaast loopt hij vrij veel aan de longeerlijn (ene keer licht bijgezet, anders keer aan een halstertje) hij moet elke dag even wat energie kwijt. Ook al loopt hij nu 10 tot 12 uur per dag op de wei, hij krijgt maar 1 dag in de 2 weken totaal vrij. Er zitten wel wat rustigere dagen tussen.. houd meestal in dat hij een kwartietje gelongeerd wordt, en vervolgens ga ik een heel stuk aan de hand met hem wandelen.
Ik voer hem nu 100 gram Marstall Force, en 1 schep Marstall Naturell muesli. Dit vul ik aan met wat grasmix. En nu hij overdag op de wei staat, krijgt hij in de ochtend en avond een portie hooi.
Voor de rest ziet hij er goed uit, mooi in zijn haar en glimmend als een spiegeltje
Hij is wel snel aan de slanke kant.
Denken jullie dat ik genoeg voer? Het voelt als weinig. Maar omdat hij zoveel energie heeft, wil ik hem zo weinig mogelijk krachtvoer geven.
Ben benieuwd!